A Lockheed Martin, a Pentagon első számú fegyverszállítója 11 százalékkal növelte bevételét a második negyedévben.
Az amerikai társaság közleményben közölte, hogy árbevétele a június 26-ával véget ért negyedévben 12,91 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 11,64 milliárd dollárral szemben. A vállalat nettó nyeresége 929 millió dollárról 1,02 milliárd dollárra emelkedett.
A bevétel növekedésében nagy szerepe volt annak, hogy a Lockheed felvásárolta a Sikorsky Aircraft helikoptergyártót és nőttek az F-35 vadászgép eladásai. Az F-35 a Pentagon legköltségesebb fegyverkezési programja, a kiadásai várhatóan elérik a 379 milliárd dollárt.
A repülőgép hagyományos aerodinamikai elrendezésű, felső trapézszárnyas konstrukció, osztott függőleges vezérsíkokkal. Az orrsegédszárny kivételével a kormányfelületek mozgatását a hagyományostól eltérő módon oldották meg. Az EHAS (Electro-Hydrostatic Actuation System, elektro-hidrosztatikai mozgatórendszer), ellentétben a hagyományos repülőgépek központi hidraulika-rendszerével, minden egyes munkahengernél külön elektromos berendezéssel tartja fenn a hidraulikanyomást, de a berendezések energiaellátása elektromosan történik. A rendszer jóval nagyobb túlélőképességet biztosít a repülőgépnek, a korábban tervezett gépeknél a hidraulika-rendszer nyomásvesztése a gép kormányozhatatlanná válását eredményezte, ezért azt meg is többszörözték.
A repülőgéphordozó-fedélzeti F–35C szárnyfesztávja és vízszintes vezérsíkjának felülete nagyobb, hogy alacsonyabb leszállósebesség legyen elérhető.
A gép hárompontos, tricikli-rendszerű futóművel rendelkezik, egy-egy orr- és főfutókerékkel, a haditengerészeti változat erősebb, kétkerekes orrfutót kapott. Az F–35A-t a légierőnél használt merev csöves, a többi változatot hajlékony csöves légi utántöltő berendezéssel is ellátták.
Hajtóművéül a Pratt & Whitney F119-ből kifejlesztett F135-öt választották, de a megrendelések nagy száma miatt alternatívaként lehetővé teszik az F120 beépítését is, így egyik hajtóműgyártó sem szerez monopóliumot. A F–35B emelő csőlégcsavarját a hajtómű hajtja meg egy tengelyen keresztül. A légcsavart a Rolls-Royce és az Allison gyártja, és 80 kN emelőerőt szolgáltat. A hátsó, ellipszis keresztmetszetű fúvócső elfordítását két, ferde csapággyal oldották meg. Az oldalirányú stabilitás megteremtése miatt a szárnyak alatt is van két fúvócső. (forrás: Wikipédia)