Lassult a brit járműipar termelésének növekedése júliusban, a Brit Autógyártók és -kereskedők Szövetsége (SMMT) közölte, hogy a júliusban gyártott autók száma éves összevetésben 7,6 százalékkal, 126 566-ra emelkedett. A belső kereslet 14,1 százalékkal, a külföldi megrendelések pedig 6 százalékkal nőttek.
Júniusban még 10,4 százalékkal bővült a termelés, a lendületes növekedést a belső kereslet 24 százalékos emelkedése hajtotta.
Az év első hét hónapjában 12,3 százalékkal, egymillióra emelkedett a Nagy-Britanniában gyártott járművek száma, ami az utóbbi 16 év legjobb teljesítménye. Az autók több mint háromnegyedét külföldi piacokon értékesítették.
Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója rámutatott: a jövőbeli siker függ az új autók iránti kereslet fennmaradásától és új az beruházásoktól, tehát Nagy-Britanniának meg kell mutatnia, hogy versenyképes és üzletileg nyitott marad az ország európai uniós tagságának megszűnése, a Brexit után is.
A brit járműgyártók túlnyomó része külföldi tulajdonban áll. Az autóipart sok más ágazathoz képest sokkal nagyobb veszély fenyegeti a Brexit miatt, mivel az unió 10 százalékos vámmal terheli a tagállamain kívülről importált járműveket. A brit járműgyártók most garanciákat várnak arra, hogy továbbra is korlátozás nélkül juthatnak be legnagyobb piacukra, az uniós országokba.