A VW-csoport a benzinmotorok számára készült részecskeszűrő (GPF) széles körben történő alkalmazásáról döntött, amelyek 2017-től fokozatosan jelenhetnek meg a vállalatcsoport minden közvetlen befecskendezésű TSI és TFSI erőforrásaiban. Az új szűrőkkel akár 90 százalékkal is mérsékelhető a finom koromrészecskék emissziója.
Éves szinten akár hétmillió járművét is felszerelheti az új technikával a Volkswagen-csoport 2022-re. Első lépésként 2017. júniusban az új Volkswagen Tiguan 1,4 literes TSI és az Audi A5 2.0 TFSI aggregátja kapja meg az új szűrőt, amely ezt követően további modellekben és motorgenerációkban is megjelenik.
A részecskeszűrő a dízelmotorok kapcsán már jól ismert és bevált technika. Az Otto-motorok szűrői a közvetlen befecskendezésű benzinmotorok részecske kibocsátását hivatottak akár 90 százalékkal is visszaszorítani. Amint Ulrich Eichhorn, a vállalatcsoport kutatási és fejlesztési igazgatója kiemelte: „Motorjaink gazdaságosságának növelése, illetve szén-dioxid-kibocsátásuk mérséklése után a részecskeszűrő sorozatgyártásbeli alkalmazásával most korszerű benzinmotorjaink részecske emisszióját kívánjuk hosszú távon csökkenteni.” Új modelljei számára készült, komplex kipufogógáz utánkezelési rendszereinek jelentős költségei ellenére a Volkswagen dízel járművei károsanyag-kibocsátásának további mérséklése terén is elkötelezett. Ulrich Eichhorn: „A jövőben minden modellünk a legújabb és leghatékonyabb SCR katalizátortechnikával készül majd.”
persze X-millió dizel van ami környezet Barát ( csak egy program és OK minden )