Ha fokozni lehet a fokozhatatlant, akkor a megújult hatos kupé annak a fokozása. A BMW olyan magasra tette a lécet, hogy gyártó legyen a talpán, amelyik leveri.
Hogy néz ki?
Ami a BMW-nél szép kicsiben (négyes kupé) az szép nagyban is. Az új, vágott (angyal)szemű teljesen LED-es, a környezethez alkalmazkodó, vakításmentes távfényfunkcióval ellátott lámpák különleges hangulatot adnak a hatalmas kocsinak, amely éjszaka úgy néz ki, mint egy kecses, de méretes delfin, amely fluoreszkáló planktonokat vacsorázott. A belső eleganciájának nem szabott határt a vevő pénztárcája, mindent finom bőr borít, a vöröses barna ülőgarnitúra fűt, hűt és masszíroz. Mindezt lágyan teszik, hogy ne zavarja meg a vezetőt a legfontosabban, az örömet adó vezetésben.
A hatalmas TFT-képernyős műszerfalon minden információt megjelenít a fedélzeti rendszer, a szélvédőre vetített kijelző segít abban, hogy ne nagyon kelljen levennünk a tekintetünket az útról, van sávtartónk, holttérfigyelőnk, tolatókameránk, dugóasszisztensünk – az autó önvezető képességeiről is meggyőződhettünk. Minden létező extrával felszerelték, a kerámia tapipadon betűket rajzolva tudjuk beállítani a navigációs célt, vagy kiválasztani a telefonos partnerünk nevét. M csomaggal szerelték fel, de itt az M nem a sportrészleg kézjegyét jelenti (csak optikai tuningot kapott), hanem az m, mint mesteri rövidítése. Lélekemelő benne ülni, mindenki ránk mosolyog, mi is mosolygunk mindenkire, még magunkra is. Az autókkal sokszor túlzottan is kritikus feleségemet is levette a lábáról, csak úgy záporoztak a dicsérő szavak, bókok, elismerések.
Hogy megy?
Kétturbós, hathengeres dízelmotor hörög padlógázon a 640d-ben, ha kell 313 lóerőt (4400-as percenkénti fordulaton) és 630 Nm nyomatékot (1500-2500 percenkénti fordulatnál) állít csatasorba. De nem feltétlenül a száguldás istenének kell adóznunk ebben a kocsiban, a 640d nyugodt utazóautó, egy közel negyvenmilliós példányban a kutya sem siet, aki bejutott, élvezi finomságát, a csúcsminőségű Bang&Olufsen (1,6 milliós a felára) hifi fennköltségét, és próbálja jó mélyen elraktározni elméjében az amolyan king for a day élményt.
Milyen vezetni?
Csodálatos, amikor egy motoros versenyhajó orrát felemelve megindul és tolja maga előtt a habokat. Ugyanígy rugaszkodik neki az aszfaltnak a hatos, érezzük, ahogy a hátsó tengelyen megfeszülnek az inak és egy kenguru erejével elrúgja magát a földtől és sokszor a valóságtól is. Szinte irreális az az indulat, ami egy padlógázra felszabadul és ahogy ezt az erőt elsimítja egy hullám, hát az wunderbar. Nem erőszakos, nem tolakodó, de azért elveszi az ember lélegzetét pár pillanatra. Ennyi elég is (egész pontosan 5,3 másodperc), hogy már százzal suhanjunk, még pár másodperc és máris kétszáz. Észrevétlenül kerget őrületbe, de sosem szállunk el, nem is tehetjük, gyeplő van szánkban, hisz tudjuk, hogy 37 millió forintot kóstál, egy egész céges flotta árát. Nagy gázra szépen kitolja a fenekét, sport fokozatból kettő van, legutóbbiban már könnyedén kihozzuk a sodrából.
Komfort üzemmódból is kettő áll a rendelkezésünkre, komfort pluszban annyira ringat, hogy már-már émelygünk, a takarékos mód a legjövedelmezőbb egy ilyen teszten, hisz segítségével a közel 600 kilométeres próbán 7,8 literes fogyasztást értem el száz kilométerenként. Ha hozzám hasonlóan vezetik, akár 950 kilométeres hatótávval számolhatnak. De még így, eco pro üzemmódban is úgy gyorsul 60-ról 160-ra a velem együtt több mint 1,9 tonnás monstrum, mintha fizetnénk érte, a sebességet válthatjuk a kormány mögötti kapcsolókkal is, de ha rábízzuk magunkat a sportautomata képességeire, nem fogunk csalódni. Brutális erő felsőbbrendűsége fölött uralkodhatunk. De csak két kézzel, az egykezes sofőröket keményen bünteti. Az összkerék-kormányzás révén jól fordul az autó, de a parkolás mégsem egyszerű, hatalmas az orra, messze van a feneke, nagyon széles, óriási tepsi, amelynek nagy hely kell. Minden nagy benne és rajta, kerekei 20 hüvelykesek.
Mennyibe kerül?
A tesztautó árát már nem győztem korábban hangsúlyozni, csak az alapára 26 millió forint. Súlyos összeg, de aki ilyent vesz, az tudja, hogy nem fog benne csalódni. Csomagtartója méretes üreg (300 liter), de a szája szűk, nekem a hokitáskámat mégis sikerült beerőszakolnom (a hokiütőkkel már bajban voltam, mert nem lehet ledönteni a hátsó ülés támláit). Hátul látszólag nagy a hely, de kényelmet nem adnak a finom bőr fotelek, felnőttek utazása a kocsi méretei ellenére nem felhőtlen a hátsó sorban. A beszállás nehézkes, aki többre vágyik, a Gran Coupét vegye, ahhoz még ugyanennyi pénzért kap két ajtót. Kicsivel olcsóbb a benzines, 320 lovas 640i, annak az alapára 25 millió forint.
Kép és szöveg: Biró Csongor