Citroen a jövőből

A Citroën a kereskedőhálózata számára szervezett, 2000 fős nemzetközi C3 bemutató meglepetéseként a bemutatta be a CXperience koncepcióautót, amelynek hivatalos premierje a 2016-os Párizsi Autószalonon lesz.

A 22 hüvelykes kerekeken gördülő, impozáns karosszériát (4,85 m hosszú, 2 m széles) alacsony tetővonal (1,37 m) és a nagyon rövid túlnyúlások (3 m-es tengelytáv) jellemzik. A frontrész kialakítása letisztult, visszaköszön rajta a márkára jellemző, 2 soros lámpamegoldás és a lámpákig húzódó, márkajelzést is magában foglaló, kettős krómcsík. Az összhatást a karosszéria széleinél, alul elhelyezett 3-as LED kanyarfényszórók teszik teljessé. A hatékonyság érdekében az első lökhárítók vezérelt légbeömlőket kaptak, az oldalsó mozgó „fedőelemek” az aerodinamikai szempontok szerint képesek kinyílni és bezáródni, emellett a manőverezést is segítik.

CXP01

 

A CXperience kétfelé nyíló ajtói 90 fokban tárulnak ki (a kerekek síkjáig), megkönnyítve a beszállást az utastérbe.

 

 

Meghajtását egy 150-200 LE teljesítményű benzinmotor és a többletenergiát szolgáló elektromos motor látja el (akár 80 kW teljesítmény). 60 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemmódban (ZEV -Zero Emission Vehicle). Városon kívül, a belső égésű motor belépésével akár 300 LE teljesítményt élvezhetünk.

CXP03

13 kWh kapacitású akkumulátora néhány óra alatt feltölthető. A limuzin hagyományos töltővel 4 óra 30 perc alatt feltöltődik, de kevesebb, mint 2 óra 30 percre csökken a töltési idő a 6,6 kW-os töltő segítségével, amellyel az autó 32 A-es hálózathoz csatlakoztatható.

Base de donnée : Astuce Productions

A koncepcióautó felépítése sem hétköznapi. A 8 fokozatú, elektromos automata sebességváltó keresztben lett beépítve a belső égésű és az elektromos motor közé. A kompakt akkumulátor az utastér alatt kapott helyet lehetővé téve a hátsó kerekek meghajtását és az utastér méreteinek megőrzését.