Hiányzott a Nissan palettájáról egy jó kompakt kocsi. A Pulsar a semmiből jött és mindent visz. A Qashqai szépségét, technikáját és kényelmét adja kedvező áron a legnépszerűbb európai kategóriában.
Hogy néz ki?
A Qashqai-jal és az X-Traillel nyitott utat a Nissan új formanyelve. Ezt tökéletesítették a Pulsar arányos formáiban. Látványos, különleges mégis konzervatív értékekkel bír: takarékos motor, kényelmes vezetés, kiváló helykínálat, elfogadható csomagtartó (385 literes, lehajtott ülésekkel 1395 liter), korszerű technika és barátságos ár. Mi más kell egy jó cégautóhoz?
Belsejét nem cicomázták agyon, minden a helyére került, a műszerek kezelése könnyen megtanulható, kétzónás az automatikus klíma, ülésfűtés melegít, a kocsiból jól kilátunk, a parkolásban feláras 360 fokos kamerarendszer segít. Magam mögé beülve meglepő lábteret fedeztem fel, ez a kényelem a középkategóriában sem adna okot a szégyenkezésre.
A csomagtartó már visszafogottabb, inkább átlagosnak mondható, a csomagokat jól meg kell emelni, magas a küszöb. Az ülések nem dönthetők síkba. Tengelytávja 2700 milliméter, tömege 1350 kilogramm. A Golf és az Astra kategóriájában versenyez, de a Focusszal is megbirkózik.
Hogy megy?
A Renault 1,5 literes, stop-startos, 110 lóerős (4000-es percenkénti fordulaton) dízelmotorja határozottan mozgatja a Pulsart, hangszigetelése azonban nem tökéletes, behallatszik az utastérbe a morgása. Nem zavaró, de kicsit furcsa a magas frekvenciája. Ezt azonban feledteti ereje és takarékossága. A közel 400 kilométeres, főként városi tesztelés során, téli üzemben de nyári gumikkal használva, 5,7 literes átlagfogyasztást mértem 100 kilométerenként. Hat liter alatt tartani az étvágyát nem nagy erőfeszítés. Legnagyobb nyomatéka 260 Nm (1750-2500-as percenkénti fordulaton). Kilencven kilométer/órás sebességnél 1500-at forog percenként a főtengely, száznál 1650-et, 110-nél 1800-at, 120-nál kétezret, 130-nál 2200-at.
Milyen vezetni?
Hatsebességes váltója pontos, kormányzása kissé indirekt, éles helyzetekben túl lágy. Ugyanez érvényes a futóművére is, amely a 17-es felnik ellenére jól csillapít. Nem sportos a kocsi karaktere, sokkal inkább kiegyensúlyozott, kimért és biztonságos. Ráfutásra, holttérre és sávelhagyásra figyelmeztet a Nissan őrangyala, mindez a Tekna felszereltséggel alapáras. Mélyen ülünk.
Mennyibe kerül?
Legolcsóbban 4,505 millió forintért lehet Nissan Pulsarunk, az alapverzió 115 lóerős benzines (1,2 literes, turbós), legnagyobb nyomatéka 190 Nm. A dízelért 4,99 millió forintért juthatunk hozzá, tesztautónk Tekna felszereltséggel 6,159 millió forintba kerül navigációval és Bluetooth-szal.
Kép és szöveg: Biró Csongor