Ha eddig túl nőiesnek tartotta a legkisebb Opelt, próbálja ki a 150 lóerős S változatot. Mi kipróbáltuk és nevetve változtattuk meg a véleményünket. A legerősebb apróság minden méteren mosolyt csal az arcunkra.
Hogy néz ki?
Az Adam a retró divathullámot lovagolja meg úgy, hogy a márkánál az ilyen miniknek nincs is hagyománya. Az evolúciós láncban az Agila helyére érkező 3,7 méteres Adam a városi fiatalokat célozza meg és kínálja nekik a mobilitás vidám formáját. A merészebbeknek ajánljuk a legmacsósabb Adamot, a nagykorúsított S változat egészen dögösen is néz ki: extrém nagy 18 hüvelykes felniken gurul, hatalmas vörös féknyergek lassítják, kétszínű karosszériáját légterelők teszik izgalmassá, sportos mivoltát pedig óriási hátsó szárny hangsúlyozza. A belsőt vörös cérnával varrott sportkormány, vörös műanyagbetétek, karbonszálas elemek és alumínium pedálok dobják fel. A Recaro sportülések extrém jól tartanak, nagyon OPC-szerű az egész kocsi.
Nincs sport gomb, nincs kamu hanggenerátor (ez mondjuk hiányzott is), van diffúzor és vaskos kipufogó. My Link érintőképernyős rendszeréhez mobiltelefonos navigáció kapcsolható. Van ülésfűtés és bluetoothos telefonkapcsolat.
Csomagtartója több mint jelképes, 170 literes, de a ledöntött hátsó ülésekkel 663 liter.
Hogy megy?
Az egynégyes stop-startos motor a hatfokozatú kézi váltóval kilencvennél 2200-at forog percenként a főtengely, száznál 2500-at, 110-nél 2900-at, 120-nál 3100-at, 130-nál 3250-et, 160-nál négyezret, 170-nél 4500-at. Parádésan gyorsul, visszafogott de szép hangon morog. A fékezés nem annyira agresszív, erős irányváltásra megemelkedik az ívkülső hátsó kerék. Nagy tempónál azt hinnénk, hogy ilyenkor eldobja magát a kocsi, de nem, kiváló futóműve három kerékkel is az aszfalton tartja.
Gyorsulása nem hátborzongató, 8,5 másodperc alatt jut el el álló helyzetből száz kilométer/órás tempóra. Végsebességét (210 kilométer/óra) nem próbáltuk ki, 180-nál nagyobb tempóval nem haladtunk. Legnagyobb nyomatéka 220 Nm (2750-4500-as percenként fordulaton). A közel 400 kilométeres teszt során 6,9 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.
Milyen vezetni?
Futóműve ráz, nem a kényelem volt a tervezés mozgatórugója. Rossz úton annyira kényelmetlen, hogy már jó. A kemény futómű, a széles gumik és a rövid tengelytáv bár büntet, a sportos autózást vidáman támogatják, akár végletes utcai harcokba bocsátkozhatunk. Jól uralható, extrém helyzetben is stabil, profi sofőrök és élvezhetik adottságait. Izgalmas benne minden perc, volt olyan pillanat amikor ő vezetett engem és nem én őt.
Mennyibe kerül?
A kicsi autók, minik között az Opel Adam S a leggyorsabb autó, ami Magyarországon ma kapható. Nincs igazi konkurense, az Abarth 500 Magyarországon csak elvétve kapható, a Twingo RS-t már nem gyártják, így az érte elkért 5 millió (felextrázva 6 millió) nem is drága.
Kép és szöveg: Biró Csongor