Kétszeresére emelkedett a Volvo profitja a kínai és az amerikai eladások erős növekedésének köszönhetően.
A kínai tulajdonban lévő svéd autógyár csütörtökön közölte, hogy nettó nyeresége a harmadik negyedévben 1,37 milliárd svéd koronára (43,4 milliárd forint) szökött fel az egy évvel korábbi 661 millió koronáról. Az árbevétel 5 milliárd koronával 41,1 milliárd koronára emelkedett.
A vállalat 123 ezer gépkocsit értékesített, 8 százalékkal többet, mint a múlt év harmadik negyedében. Ezen belül a cég legnagyobb piacán, Kínában 24 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 28 százalékkal nőttek az eladások. Svédországban 9,5 százalékkal csökkent az értékesítés.
A nagy presztizsű svéd autógyárat 2010-ben vette meg a kínai Zhejiang Geely Holding Group a Fordtól.