Több ezer munkavállalót várnak a járműipari vállalkozások, s van ahol a kiemelt fizetéssel sem tudják magukhoz csábítani a szakembereket. Az ország keleti felében kissé jobb a helyzet – közölte az egyik iparági szakmai szövetség és több cég a Világgazdasággal.
A napilapnak Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkára úgy nyilatkozott: a magasan képzett és betanított munkásokból egyaránt nagy a hiány, gyakorlatilag minden területen szükség lenne munkavállalókra. A főtitkár szerint át kellene gondolni a közfoglalkoztatás rendszerét.
Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője és Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója is azt mondta, nem tudnak annyit fizetni, amennyiért itthon maradnának a szakemberek.
A békéscsabai és szeghalmi telephelyén több mint ezer főt foglalkoztató Csaba Metál Zrt. vezérigazgató-helyettese, Majoros Csaba azt mondta a lapnak, a fizikai munkavállalók körében egyelőre nem okoz gondot a munkaerőhiány, a mérnökutánpótlás terén azonban egészen más a helyzet.
végzettségeim: szakmunkás-érettségi-technikusi-diploma-msc..még a németet is jól beszélem..és mint megannyi külföldön dolgozó Magyar, és is jönnék haza…
ez mellébeszélés, csak propaganda.
4 éves autóipari gyakorlattal, két diploma mellett 50 felett nekiálltam egy harmadiknak is.
Németül anyanyelvi szinten, oroszul és angolul alapszinten beszélek, egy évig kerestem munkát, de csak hitegettek.
Segédmunkásként kezdtem Németországban, kapaszkodom felfelé szépen.
Holnap hazamennék, ha lenne munka, de csak a duma van.
A fejvadászok csak utaztatnak egy félórás beszélgetés miatt.
100 km-ekre háromszor is elhívnak, amikor már segély sincs. Többet költöttem álláskeresésre, mint kajára.