BMW X3 teszt: sava-borsa

A BMW X3-as a legjobb családi BMW: négy személynek, sok csomagnak hosszú kirándulásokon is kényelmes. Dízelmotorral is sportos vezetési élményt nyújt, takarékossága példás, kifinomult kényelme, csomagtere és fejlett technikája veri a konkurenciát. Csak az ára üti ki a szemünket.
Hogy néz ki?

A ráncfelvarrás nem rontott az X3-as jó megjelenésén, de immár LED-es főfényszórókkal is rendelhető az X5-ös kistesója, amely ahhoz hasonlóan az amerikai Spartanburgban készül.

BMW X3

A tesztautónk xLine felszereltségi csomagot kapott, amely kívülről a lökhárítók fémes hatású műanyag berakásairól, az oldalsó burkolatok és a légbeömlő nyílások díszléceinek matt alumínium felületéről, illetve az első és a hátsó alsó védőlemezről, valamint a drága bőrülések fejtámláiba varrt x betűről ismerhető fel. A műszaki különlegességek között említhető többek között az alapáras nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó, a sport-kormánymű, és a sportosra hangolt futómű.

BMW X3

Belső tere az ötöshöz hasonlatos, nem érezni az amerikai gyártás hátrányát, tágas, szellős, kényelmes autó az X3-as. A narancsszínű cérnával díszített fehér bőrülések gusztusosak, de autóba nem valók. Legalábbis gyerekes és farmeres családoknak nem ajánlott. A fa(műanyag)betét ízléses, de kihagynám. Navigációját érintőpados iDrive-val kezelhetjük. Hátul kényelmesebb ülni, mint az elődben és a javulás a csomagtérben is érezhető. Akárcsak elöl, a BMW X3 a hátsó utasai számára is nagyméretű rekeszek és egyéb rakodóhelyek, illetve pohártartók egész sorával szolgál. Térfogatában 550 és 1600 liter között variálható a csomagtér. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban osztott, az egyes részek önállóan vagy együttesen is lehajthatók.

BMW X3

Az adaptív LED-es első fényszórók magukban foglalják a LED-technológiás tompított és távolsági fényszórókat, valamint irányjelzőket. A LED-es irányjelzőket a LED-es nappali menetfények fölé építették be, így fényük egyértelműen elkülönül a BMW-k jellegzetességének számító háromdimenziós világító gyűrűkétől. Az adaptív LED-es fényszórók az út optimális megvilágítása és a jobb éjszakai látás érdekében tartalmazzák a vakításmentes távolsági fényszóró-asszisztenst, a kanyarfényeket és a változó fényelosztású adaptív első fényszórókat.

BMW X3

Hogy megy?

A kétliteres dízelmotorok legújabb generációja mágnesszelepes injektorokkal működő közvetlen befecskendezéssel készül, kétezer barra növelt befecskendezési nyomással dolgozik. A X3 xDrive20d teljesítménye a korábbi 184 lóerőről 190 lóerőre nőtt, míg 380 Nm maximális nyomatéka 400 Nm-re hízott. Ezt az erőt sport üzemmódban tudjuk kiautózni, én inkább takarékos (eco pro) üzemben hajtottam az autót, ilyenkor 140-150 lóerővel gazdálkodunk, cserében a fogyasztásunk kisautós. Ha a lábunkat levesszük a gázról, vitorlázik a kocsi, arra azonban ügyeljünk, ilyenkor nincs motorfék.

BMW X3

A BMW X3 xDrive20d 210 kilométer/órás sebességre képes, és 8,1 másodperc alatt vágtázik 0-ról 100 kilométer/órás sebességre.

BMW X3

Milyen vezetni?

Kiváló utazóautó, 130 kilométer/órás sebességnél is csendes. A váltó nagyon okosan dolgozik, 100-nál 1500-at forog a főtengely percenként, 120-nál 1800-at, 130-nál kétezret. Lehet vele sportosan is közlekedni, kanyarokba szépen betapad, sportos üzemben stabilabb, komfortban jobban imbolyog nagy sebességű irányváltásoknál.

BMW X3

Az X3-ast vezettük könnyű terepen is, de meggyőző tapasztalatokat nem szereztünk. A 212 milliméteres hasmagasság, az 500 milliméteres gázlómélység, a 19,4 fokos rámpaszög és a terepszöveg (25,7 elöl, 22,6 hátul) ellenére inkább a városban érzi jól magát az X3. Van lejtmenetvezérlő és terepes kijelző is: xDrive állapotkijelzőjén a tájékozódást segítő iránytű mellett, a jármű hossz- és oldalirányú dőlése, valamint a kormányzási szög is megjelenik – nemcsak numerikusan, hanem grafikusan, az autó 3D-s ábráján is.

BMW X3

Hatótávja több mint ezer kilométeres, az én méréseim szerint 1060 kilométerre adódott. A több nyolcszáz kilométeres teszten, amelynek felét autópályán tettem meg, 6,9 litert fogyasztott átlagban a prémium szabadidő-autó, ami igazán szép teljesítmény.

BMW X3

Mennyibe kerül?

A BMW szabadidő-autói (nem SUV, hanem SAV, sport activity vehicle) nem olcsók, az X3-as prémium konkurenseinél nem drágább, nagyautós árkategóriába tartozik. X3-ashoz legolcsóbban 11,21 millió forintért juthatunk (sDrive18d, 150 lóerővel), a 4×4-es erősebb kétliteressel alapára 12,32 millió forint, a tesztelt változat közepes felszereltséggel is több mint 17 millió forintban fáj.

Kép és szöveg: Biró Csongor

3 2 BMW X3