Az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) évek óta tesz javaslatokat a jogalkotónak annak érdekében, hogy az autókereskedelmi és javítói ágazatban csökkenjen a feketegazdaság aránya, csökkenjen a legálisan működő vállalkozások versenyhátránya és ez által igazságosabbá váljon a közterhek elosztása.
Az ANK és az MGE mintegy négy éve tette le javaslatát egy közhiteles gépjármű járműtörténeti adatbázis megteremtésére. Első lépésként a kilométeróra-állás regisztrálását és a manipuláció büntethetőségét vezette be a jogalkotó 2012-ben. A javaslat alapján a részletes egyeztetések eredményeképpen nemrég megszületett a vonatkozó teljes jogszabály tervezete, amely 2017-től a – jelenleg is a KEKKH adatbázisából lekérdezhető gépjármű adatokon túl – biztosítási káresemények és ezek javítása, valamint más fontos javítási események rögzítését írja majd elő. Ez nagymértékben elősegíti a használt gépjármű kereskedelemben az átláthatóságot, vagyis az ilyen járművet vásárolni szándékozók minden információval rendelkezni tudnak, mielőtt ebbe a jelentős beruházásba belevágnak.
Egy másik javaslat értelmében a gépjármű forgalmazók adminisztratív terheit jelentősen csökkenti a környezetvédelmi termékdíj átalány bevezetése és kiterjesztése valamennyi járműfajtára.
Szintén az egyesületek lobbitevékenységének köszönhető, hogy a 2017. évi adócsomagban megjelent egy olyan előírás, amely a használt gépjárműimport esetén az ÁFA-csalásokat hivatott megelőzni, akadályozni.