Új, prágai ötletműhelyével a Škoda tovább kívánja növelni innovációs erejét és digitális fejlesztési kompetenciáját.
Az innovatív központban (Digital Lab) kreatív csapatok új üzleti modelleket kutatnak és fejlesztenek, amelyek célja a digitális technológiák még intenzívebb alkalmazása a Škoda eddigi alaptevékenysége során, valamint innovatív kapcsolódási- és mobilitási szolgáltatások kifejlesztése. Az egyéni mobilitás e korszerű szolgáltatásaival a Škoda új üzleti területeket kíván feltárni. A Digital Lab kísérleti fázisa 2016 végéig tart, ezt követően a tervek szerint a Škoda üzletileg önálló egységeként kezdheti meg munkáját.
Innovatív kapcsolódási és mobilitási szolgáltatásai a jövőben jelentős mértékben hozzájárulnak a vállalat forgalmához. Ennek feltételeit teremti meg a labor, ahol gyorsan születhetnek, tesztelhetők és tehetők piacképessé az ügyfélorientált ötletek és megoldások.
A Škoda Digital Lab emellett új munkamódszereket és a külső partnerekkel folytatott együttműködések új formáit is fejleszti, egyebek mellett különös tekintettel a gyorsaságra, az alkalmazkodóképességre és a rugalmasságra. A tapasztalatok ezt követően a Škoda vállalati kultúrájában is megjelennek. Az autóipar alapvető átalakulásának megfelelően a vállalat immár egy korszerűbb ipari kultúra irányába kíván nyitni.
Alapvető fontosságú a Volkswagen-csoport jövő-műhelyeivel fenntartott információcsere, ezáltal a Škoda Digital Lab szorosan együttműködhet a Volkswagen-csoport, illetve egyes márkái digitalizációért felelős szakembereivel, így például a győri innovációs laborral is. A tapasztalatcsere és az eredmények megosztása így a teljes vállalatcsoport előnyére szolgálhat.