A Ford a következő három évben jelentősen, 200 millió ausztrál dollárral növeli kutatásfejlesztésre (K+F) szánt kiadásait Ausztráliában.
Az amerikai autógyártó jelezte, hogy jövőre az idei összegnél 150 millió ausztrál dollárral többet, 450 millió ausztrál dollárt szán formatervező tevékenységének fejlesztésére, és a következő három évben további 50 millió ausztrál dollárt fordít dizájn és tesztelési célokat szolgáló létesítményeinek korszerűsítésére.
A Ford három kulcsfontosságú K+F központot működtet szerte a világban: egyet Detroitban, egyet Kölnben, egyet pedig az ausztráliai Melbourne egyik külvárosában, Broadmeadowsban. Ezek azok a központok, amelyek képesek az autótervezés minden fázisát végigvinni.
A Ford, amely tavaly 6,7 milliárd dollárt fordított kutatásfejlesztési célokra világszinten, két hete jelentette be, hogy 2,8 milliárd dolláros hitelt vesz fel új technológiák kifejlesztésének céljából.
Michael Rafferty, a Melbourne-i Egyetem műszaki karának docense szerint a Ford a többi nagy amerikai autógyárhoz hasonlóan lemaradt a versenyben, túl nagy, kissé divatjamúlt kocsikat gyártott, és még mindig azon igyekszik, hogy behozza lemaradását.
A Ford októberben zárta be a Broadmeadowsban működő összeszerelő gyárát, részben azért, mert egyre csökkent az itt gyártott modell népszerűsége.
A General Motors és a Toyota Motor jövőre szünteti meg a termelést Ausztráliában, a túl magas előállítási költségek és az egyre szorosabb verseny miatt.