Ha valaki azt gondolná, hogy nem lehet izgalmas egy kisautó, próbálja ki az Opel Corsa OPC-t. De vigyázat, a látszat nem csal, a kis dög valójában egy kis ördög. Ésszel!
Hogy néz ki?
A legizgalmasabb Corsa természetesen piros. Kívülről nem árulkodik sok jel a vadságról, de azért feltűnik a nagy hátsó szárny, a dupla Remus kipufogó, a 18-as kerék szett, a Brembo felirat a féknyergeken. Ha bekukkantunk az utastérbe, a látványos Recaro ülések lebuktatják. Né, ez egy OPC. A váltón, a műszerfalon és a kulcson van még OPC felirat. Nincs sport-, illetve OPC-gomb, az autó úgy sportos, ahogy van, ezen már nem lehet semmit vadítani, igaz, az ESP két fokozatban kikapcsolható (az ínyenceknek sport fokozata is van a menetstabilizátornak).
Lyukacsos a sportkormány, alul vágott, jó fogású. Panoráma teteje nyitható, ez jól jön, ha már nem bírunk az adrenalinnal és elfogy a levegőnk.
A be-és kiszállás körülményes, főleg hátra szenvedés bejutni. A nagy méretű és nehéz első ajtók is megnehezítik az életünket. Ha rácsukódik a kezünkre vagy a lábunkra, elég fájdalmas, parkolóban széles helyet kell kinéznünk, mert óriásira nyílnak. Gyönyörű felnijei mögött kék OPC feliratú nyergek és hűtött, elöl 330 milliméteres, tárcsák bújnak meg.
285 literes csomagtartója egy kisebb család hétvégi kirándulásának nem szab határt. A menetzaj ilyen sportautónál átlagosnak mondható, állandó morgás utazik velünk. A guminyomás érzékelő elég aktív, kétnaponta kérte, hogy fújjak a jobb hátsóba.
Jól felszerelt gépet teszteltünk, csak a navigáció hiányzott, de okostelefonnal és megfelelő alkalmazással a jármű képernyője elkalauzol. A biztonsági felszerelés példás: van ráfutásra figyelmeztető, táblafelismerő, tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető, de itt a motoron és a sportolásra és élvezetekre épített futóművön van a hangsúly.
Hogy megy?
A szentgotthárdi 1,6-os turbómotor, 230 kilométer/órás csúcssebességet és 6,8 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé. Az alapból 245 Nm nyomaték túltöltéssel 280-ra nő.
Hatodikban kilencvennél 2200-at forog a főtengely, 120-nál 3000-et, 130 kilométer/óránál 3200-at. Eszméletlenül megy, bármilyen fokozatban is legyen a váltónk, egy erős gázfröccsel felébreszthetjük a kocsiban szunnyadó Lucifert, kis turbós motorja úgy húz, akár egy rakéta. Egy apácában is megmozgatja a libidót. Hihetetlenül izgalmas egy körforgalom meghódítása, csikorgásból csikorgásba váltunk, elég feltűnő is tud lenni a Corsa OPC, ha akar. Szépen szól a kipufogó, de nem üvölt eléggé, főleg nagy tempónál halkul el, durrogni is csak nagy ritkán durrog.
Milyen vezetni?
Hörög és riszálja magát a kis Corsa, kettes és hármas környékén úgy vág hátba, hogy azt nagyobb versenytársai is megirigyelhetnék. Egyszer nagy gázzal túlmentem egy helyszínen, ahol már vártak rám. Fék, majd visszafordulás következett. Nem látták mivel jöttem, csak hallották. Motorral jöttél – kérdezték. Nem, egy Opellel – mondtam.
Az Opel Corsa OPC igazi élményautó. A legjobb benne, hogy elérhető áron, akár hatmillióért hozzájuthatunk a kisördöghöz. Élvezetessé tesz minden benne töltött percet. Kemény, mint a szikla, a futóműve valóban kirázza az emberből a lelket. A lengéscsillapító keménységét a karosszéria mozgási frekvenciájához igazítja a Koni által fejlesztett futómű. A váltó pontos, férfias, erőszakos. A kormányzás illik az autó karakteréhez. Könyörtelen, tehát nem nagyon enged meg hibázást. A 207 lóerő kitépi a kézből, egykezes kormányzásról szó nem lehet. Kikanyarodáskor, vagy előzéskor két kézzel kell markolni a kormányt. Veszélyes tud lenni a kocsi, ha nem uraljuk. Eszméletlenül túlkormányzott. Ha 30-40-nel akarunk bevenni egy derékszögű kanyart, sok esélyünk van arra, hogy kanyarodás helyett egyenesen folytatjuk az utunkat. A 699 ezer forintos OPC Performance csomagnak része a mechanikus többtárcsás önzáró differenciálmű (azonnal megfogja az elkaparni akaró kereket). Ez valamelyest segít a hátsókerekes hajlam kiprovokálásában. Nem sikerült keresztbe autóznom, igaz nem is kapcsoltam ki az ESP-t. Az előzés nagy koncentrációt igényel, nagy kedvvel indul meg a gép, a közvetlen kormány minden úthibát közvetít.
Izgága autó, szereti, ha vadulunk vele, de nagyon ésszel kell lenni, mert még kamasz, nyegle, nem elég tapasztalt. Egy pillanat alatt megelőzünk bárkit, de túl közel kerülhetünk a megelőzött autóhoz, vagy a másik sáv padkájához.
A több mint 900 kilométeres menetpróba alatt a fogyasztása kedvezően alakult, száz kilométerenként 7,6 literes átlagot értem el. Sokat mond azonban a fedélzeti számítógép egyik elmentett adata, az előttem mintegy 3000 kilométert autózók 14 liter fölötti átlagot értek el. Nem finomkodhattak a versenytempós körökkel.
Az ülések jól tartanak, 6-7 órás vezetést is jól tűrtem benne. A kemény futómű az utasoknak problémát okozhat.
Mennyibe kerül?
Az Opel Corsa OPC alapára 6 millió forint, a tesztautó extrákkal felvértezve 7,3 millió forintba került.
Kép és szöveg: Biró Csongor