Kiírta a MÁV-Start a felhívást 40 nagy befogadóképességű, egyenként 600 utast szállító villamos motorvonat beszerzésére, amire a kormány korábban 150 milliárd forint uniós forrást különített el.
Az új járműveket egyebek között a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér utasai használhatják majd – írta meg a Magyar Idők. A kiírás nem tér ki arra, hogy a gyártók egyszintes vagy emeletes járművekkel pályázzanak. Elméletileg mindkét megoldás megvalósítható, hiszen ha a jelenleg használt Flirt motorvonatokból hármat egymás után kapcsolnak, akkor az ülőhelyek száma meghaladja a 600-at – írták, hozzátéve, hogy emeletes járművekkel fele olyan hosszú szerelvény elvisz ennyi embert. Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója a lapnak elmondta, mindenképp megéri emeletes járműveket beszerezni, mert azoknak az egy ülőhelyre jutó tömege mintegy húsz százalékkal, az élettartamköltsége pedig csaknem ötven százalékkal alacsonyabb a hagyományos szerelvényekénél, így olcsóbb a fenntartásuk. A MÁV-Startnak az elővárosi forgalomban csúcsidőben 380-460 ülőhelyet kell biztosítania egy-egy szerelvényen.
A cikk szerint a piaci várakozásokhoz képest hónapokkal később, december 5-én született meg a pályázati felhívás az elővárosi motorvonatokra, míg az ajánlatok benyújtására alig több mint egy hónap jut, a határidő 2017. január 13. Az Alstomtól a Bombardier-n és a Stadleren át a Siemensig várhatóan minden fontos iparági szereplő érdeklődik majd, így élénk versenyre számítanak – írták.