Exkluzív tesztvezetésen vehettünk részt az Audi Hungaria győri gyárában, egy rövid gyárlátogatás keretében kipróbálhattuk a gyári tesztpályát.
Fordulóponthoz érkezett a győri Audi-gyár, ahol a napokban álltak át a háromról két műszakos munkarendre. Az okos megoldások alkalmazásában azonban nincs lazítás, számos innovatív gyártási technológiát a konszernen belül Győrben tesztelnek és vezetnek be a négykarikás márkánál. Ilyen az a hangszórós munkatárs-irányítási alkalmazás, amelyet módunk volt kipróbálni közvetlenül a szerelősor mellett. Ez úgy ad utasítást a dolgozónak, hogy más nem hallja. Akkor alkalmazzák, ha frissen átirányított munkatárs kerül egy új pozícióba és még szükséges, hogy egy plusz információforrás megerősítse, éppen milyen munkafolyamat következik. A hangszóróból a tesztüzem alatt annyit hallottunk, hogy állófűtés, benzines modell. A rendszert tesztelik, ha beválik főleg az egyedi gyártásban alkalmazzák, ahol egymás után többféle modell, verzió, vagy felszereltség követi egymást.
Juhász László üzemvezető, aki végig kalauzolt a szereldében, az okos megoldások között megemlítette az elektronikus járműkísérőlapot, amelyet a konszernen belül itt alkalmaznak elsőként. Segítségével papírt spórol meg az üzem, a dolgozók monitorról olvashatják majd le a megfelelő autót őket érintő információkat, a beszerelendő alkatrészeket, extrákat.
A gyártósor egyik szegletében feltűnt a Q3, igaz nem az új autót láthattuk, csak a padlón egy Q3 felirat jelezte, hogy már folyik a gyártás előkészítése. A csarnok ablakán át látni lehet, ahogyan folyamatosan nőnek az égbe az új karosszériaüzem oszlopai, amelyekre hamarosan felkerül a tetőszerkezet is.
Közben Ingolstadtban tucatnál is több magyar mérnök dolgozik az új kompakt szabadidő-autó gyártásának a megtervezésén, a most éppen bővítés alatt álló szerszámgyárban jövő év elején készülnek el a megfelelő szerszámok, majd év közben megkezdődik a prototípus gyártása is.
A rövid gyárlátogatás végén kimehettünk a gyár által összeszerelt autókkal (már rendszámos autókat kaptunk, hogy ne sérüljön az új tulajdonosok használati előjoga), ahol különböző minőségű aszfaltszakaszokon, rázó köveken és kigyorsító szakaszokon ellenőriztük – a gyár munkatársaival a jobbunkon – hogy minden a legnagyobb rendben. Az éppen újonnan gyártott (pl. TT modellfrissítés), illetve a kiemelt RS modellek mindegyikét a gyári tesztpálya mellett közúti forgalomban is kipróbálják, ugyanez a minőségbiztosítás által szúrópróbaszerűen bármelyik Győrben gyártott kocsival is megeshet – mondta el Szabó József, az egység vezetője. A gyári tesztpilóták, akik között „alapító” is van elmondták, hogy munkájuk során a kinti tesztköröket szeretik a legjobban.
Kép és szöveg: Biró Csongor