A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a január 16-ai tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy korábbi lapinterjúban.
“Ha autót akarnak gyártani bárhol a világon, kívánom hozzá a legjobbakat. Akár az Egyesült Államok számára is gyárthatnak autókat, akkor viszont 35 százalékos importvámmal kell számolniuk” – fogalmazott Donald Trump a The Timesnak és a Bildnek adott interjúkban. “Üzenem a BMW-nek, hogy ha Mexikóban épít autógyárat, de az autókat az Egyesült Államokban akarja 35 százalékos vám nélkül értékesíteni, akkor azt nyugodtan felejtse el” – tette hozzá.
A BMW szóvivője szerint a szóban forgó mexikói San Luis Potosi városban épülő üzem a BMW 3-as modellcsaládot gyártja majd világpiaci értékesítésre. A 3-as modellt az épülő üzemen kívül még Németországban és Kínában gyártja a BMW. A 2,2 milliárd dolláros beruházással tavaly június óta épülő üzem 2019-ben kezdi meg a termelést. Éves kapacitása 150 ezer autó lesz.
A Daimler 2018-tól tervezi megkezdeni Mercedes-Benz autók összeszerelését a mexikói Aguascalientes városban a Renault-Nissan autógyárral közösen egymilliárd dolláros beruházással épülő üzemben.
Az Audi, a Volkswagen leányvállalata 1,3 milliárd dolláros beruházással épít évi 150 ezres termelési kapacitású üzemet a mexikói Puebla város mellett elektromos és benzinmotoros Audi Q5 SUV modellek gyártására.
A Mercedes-Benz és a BMW rendelkezik autógyárakkal az Egyesült Államokban, ahol prémium kategóriás SUV modelleket gyártanak. A Volkswagen Tennessee-ben gyárt VW Passat modelleket.
Én azt gondolom, hogy ez nem egy idióta, bár annak tűnik. Véleményem szerint a Ford, a Chevrolet, a Chrysler fogja eldönteni ezt a kérdést, nem egy bohóc
Én a megnevezettek helyében hagynám egy kicsit a saját levében főni az amcsi piacot. A trágya amerikai autó felhozatal megteszi a magáét, a sajátjai fogják megbuktatni ezt a ragasztott hajú, festett szemű bohócot.