Jelentősen, 5,8 százalékkal nőtt a PSA Group értékesítése tavaly globálisan, részben a Peugeot márka jelentősen bővülő iráni eladásainak hatására, részben az európai kereslet élénkülésének köszönhetően.
A német Volkswagen után második legnagyobb európai autógyártó szerdán azt közölte, hogy tavaly 3,146 millió járművet értékesített világszerte az egy évvel korábbi 2,973 millió után. A tavalyi volt a párizsi székhelyű vállalat legjobb éve 2010 óta. A PSA Group három márkája a Peugeot, a Citroen és a DS.
A PSA tavalyi európai eladásai 3,56 százalékkal nőttek. A cég járműveinek 61 százalékát értékesítette az európai piacon, ami valamivel kisebb az egy évvel korábbi 63 százalékos aránynál.
A PSA több mint 200 ezer járművet adott el a Közel-Keleten és Afrikában, ami 112,8 százalékos növekedés éves összevetésben, miután különösen megnőtt a Peugeot autók iránti kereslet Iránban a szankciók tavalyi feloldása után. A francia vállalat tavalyi értékesítése 16 százalékkal csökkent Kínában és Délkelet-Ázsiában. A PSA Group három márkája közül csak a Peugeot eladása nőtt tavaly, a Citroené 1,72 százalékkal 1,141 millióra csökkent.