Megdöbbentő autót mutatott be a Bosch

A CES 2017 szakvásáron a Bosch többek mellett bemutatta a hálózatba kapcsolt gyártást, saját fejlesztésű koncepcióautóját. A világ legnagyobb fogyasztói elektronikai szakvásárán a technológiák és szolgáltatások nemzetközi szolgáltatója a következő témákra összpontosít: okosotthon, okosváros, hálózatba kapcsolt mobilitás és Ipar 4.0.

A termékek és szolgáltatások személyre szabásával a hálózatba kapcsolás fejlesztése új fázisba lépett. Az eszközök intelligens társakká válnak, amelyek a mindennapi életet könnyebbé és biztonságosabbá teszik otthon, a városban, az autóban és a munkahelyen. Egy közelmúltban végzett felmérés szerint a válaszadók több mint 60 százaléka szerint az intelligens asszisztensek ésszerűek. A Bosch igen átfogó szaktudást nyújt az érzékelők, a szoftverek és a szolgáltatások terén, ráadásul saját IoT-felhővel is rendelkezik. Ezzel a Bosch a tárgyak internete terén mindent egyetlen kézből kínál. Ezenkívül a Bosch célja, hogy átdolgozza elektronikus termékeinek teljes palettáját, és minden termékhez kínáljon hálózatba kapcsolt szolgáltatáscsomagot.

4600_2017

Személyi asszisztenssé lép elő az autó
Évente közel 25 százalékkal nő majd a hálózatba kapcsolt mobilitás 2022-re. Csupán néhány éven belül a személyautók a tárgyak internetének aktív részeivé válnak, más közlekedési eszközökkel és az okosotthonnal is kommunikálnak majd. A CES 2017 kiállításon a Bosch egy új tanulmányautót leplezett le, amely bemutatja, hogy az élet különböző területei miként kapcsolódnak össze zökkenőmentesen a jövőben. Az autó és a vezetője közötti személyre szabott kommunikáció is bővül a jövőben: új funkciók kapcsolják össze a járművet a környezetével, az okosotthonnal és a szervizzel. Ezek a funkciók teszik majd lehetővé a nagymértékben automatizált vezetést. A hálózatba kapcsolás az autót egy négykerekű asszisztenssé lépteti elő.

4602_2017

Ráadásul a Bosch tanulmányautója innovatív technológiák széles skáláját rejti. Amint a vezető beült, az arcfelismerés jóvoltából az autó szinte azonnal az egyéni elvárásaihoz igazítja például a kormánykereket, a visszapillantó tükröket, a belső hőmérsékletet és a rádióállomást. A rendszer tapintható érintőképernyővel kezelhető, illetve innovatív gesztusvezérléssel, mindkét módszer egyértelmű visszajelzést nyújt a használat során. Amennyiben a jármű jelentős mértékben automatizált, akkor a felhőalapú szolgáltatások akár videokonferenciát is lehetővé tehetnek. Sőt, a vezető és az utasok megtervezhetik a hétvégi bevásárlást, esetleg megtekinthetik a legfrissebb videókat. A Bosch egy közelmúltban végeztetett felmérése szerint az átlagos gyakran autózó felhasználóknak a nagymértékben automatizált vezetés 2025-re az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban vagy Kínában évente közel 100 órát takarít majd meg. Tisztán műszaki szempontból a kommunikációs vezérlőegységek – mint például a Bosch Central Gateway központi átjáró – teszik lehetővé a hálózatba kapcsolást. Az átjáró az a központ, amely biztosítja a kommunikációt minden tartomány minden adatbusza számára. Az ETAS és az ESCRYPT (mindkét vállalat a Bosch csoport része) nyújtja a szükséges átviteli és titkosítási technológiákat. Ezek gondoskodnak arról, hogy a járművek szoftverei a jármű teljes élettartama alatt biztonságosan frissíthetők legyenek a felhőn keresztül. Amennyiben az autó kommunikál a környezetével, elengedhetetlenek a rendszeres biztonsági frissítések.

4599_2017

A környezetével való kommunikáció során a jármű a hálózatba kapcsolt városban is fontos feladatokat lát el. Például a közösségi adatokon alapuló parkolás kapcsán az autó az üres parkolóhelyek észlelőjévé lép elő. Ahogy a gépkocsi halad az utcán, automatikusan felismeri a leparkolt járművek közötti üres helyeket. Egy felhőalapú szolgáltatás felhasználja ezeket az adatokat egy valós idejű parkolási térkép létrehozásához, amely a felhasználóknak jelentős idő- és anyagi megtakarítást jelent, ráadásul a stresszt is csökkenti.

4606_2017

Asszisztensek segítenek a hálózatba kapcsolt gyártásban is
A hálózatba kapcsolt gyártásban is fontos szerepet játszanak a segédek. Például az APAS automatikus gyártási asszisztens lehetővé teszi a rugalmas és hatékony termelést. Átveszi a megterhelő, veszélyes vagy monoton feladatokat, és úgy tervezték, hogy emberek közelében, velük szoros együttműködésben dolgozzon. Érzékelőbőre jóvoltából az automatikus gyártási asszisztens felismeri, ha egy ember túlságosan megközelíti, és automatikusan azonnal megáll.

4607_2017

A Bosch az APAS robotot kifejezetten az Ipar 4.0 – avagy a hálózatba kapcsolt ipar – számára kínált előnyeit szem előtt tartva fejlesztette. Az Ipar 4.0 megoldásainak vezető gyártójaként és vezető felhasználójaként a Bosch szinte példa nélküli helyzetben áll. Új IoT-átjárójával a Bosch a hálózatba kapcsolt ipar előnyeit a régebbi gépek üzemeltetőinek is felkínálja. Az IoT-átjáró hálózatba kapcsolt rendszer szenzortechnológiát, szoftvereket, valamint IoT-képes ipari vezérlőrendszereket egyesít. Ez lehetővé teszi a gépek állapotának figyelemmel kísérését.

2 Comments on Megdöbbentő autót mutatott be a Bosch

  1. Azt nem írták,hogy mennyibe kerül forintba és euróba, pedig ez az egyik legfontosabb! Hol lehet hozzáférni?

    • Kedves Károly, ez csak egy tanulmány, de az innovatív megoldásaival a jövő autóiban találkozhatunk majd.

Comments are closed.