A Toyota és száz százalékban tulajdonolt Daihatsu közös vállalatban kezdte meg működését az év első napján. A feltörekvő piacokra szánt kompakt modelleket gyártó Emerging-market Compact Car Company termékfilozófiáját az Ázsiában népszerű Daihatsu adja.
A feltörekvő piacok egyre növekvő fontosságának figyelembe vételével az új vállalat célkitűzése, hogy a szokásos gyakorlat és a jogszabályok alapján olyan gyártási folyamatokat honosítson meg, amelyek révén egyre jobb és versenyképesebb autók gyárthatók, méghozzá a Daihatsu termékfilozófiája alapján, amely megfizethető és kiváló minőségű járművek előállítására törekszik.
Az új vállalat három részleget foglal magában: a termék- és üzlettervező részleget, a termékfejlesztő részleget és a minőségbiztosítási részleget. Emellett a Toyota Motor Asia Pacific Engineering and Manufacturing (TMAP-EM) új néven, Toyota Daihatsu Engineering and Manufacturing (TDEM) elnevezéssel működik tovább az új vállalat szervezeti egységeként. A termék- és üzlettervező részleg a Toyota és a Daihatsu tevékenységeit összehangolva irányítja majd a terméktervezést és az üzleti folyamatok tervezését, valamint javaslatokat tesz a Toyota termékkínálatának bevezetésére és az általános stratégiára a feltörekvő piacokon. Bár alapvetően a Daihatsu feladata lesz a feltörekvő piacokra szánt kompakt modellek termékfejlesztése, a termékfejlesztő részleg és a minőségbiztosítási részleg a Toyota márkájú járművek végső termékfejlesztésében és minőségbiztosításában is részt vesz. Az új cég megalapítását követően a TMAP-EM – amely eddig a helyi gyártású Toyoták fejlesztési, logisztikai és gyártás-előkészítési feladatait végezte – a feltörekvő piacokra készülő, Daihatsu-alapú kompakt autók gyártásának támogatásáért lesz felelős.