A francia Renault autógyár tavaly minden régióban növelte forgalmát és nyerségét, valamint ambiciózus középtávú üzleti tervet mutatott be éves eredmény beszámolójában.
A konszern honlapján közzétett eredmény beszámoló szerint a Renault 2016-ban 3,18 millió autót értékesített, 13,3 százalékkal többet a 2015-ös 2,81 milliónál, miközben az autók világpiaci forgalma 4,6 százalékkal emelkedett. A Renault eladásai tavaly már sorban a negyedik éve emelkedtek. A konszern piaci részesedése 0,3 százalékponttal 3,5 százalékra emelkedett. A Renault és a Dacia márkák 14,2 és 6,0 százalékos növekedéssel értékesítési rekordot értek el tavaly.
Európában a piac 7 százalékos bővülése mellett a Renault 11,8 százalékkal 1,8 millióra növelte eladásait tavaly és 10,6 százalékos piaci részesedést ért el. Franciaországban a Renault piaci részesedése 0,44 százalékponttal 26,9 százalékra emelkedett, Németországban 0,34 százalékponttal 5,5 százalékra, Oroszországban 0,69 százalékponttal 8,2 százalékra. A Renault Európa második legnagyobb autómárkája. Az értékesítési árbevétel 13,1 százalékkal 51,243 milliárd euróra emelkedett 45,327 milliárd euróról. Devizaárfolyam hatások leszámításával az értékesítési árbevétel 17 százalékkal nőtt. Az AvtoVAZ nélkül a Renault 48,99 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 13,7 százalékkal magasabbra az előző évinél. Az autógyártó konszern működési eredménye 38,2 százalékkal 3,282 milliárd euróra emelkedett 2,375 milliárd euróról, bevételarányos jövedelmezősége pedig 1,2 százalékponttal 6,4 százalékra javult.
A Nissan autógyárban tartott részesedés 1,638 milliárd euróval járult hozzá a működési eredményhez, az AutoVAZ-ban tartott részesedés pedig 89 millió euróval csökkentette azt. Egy évvel korábban a Nissan hozzájárulása 1,976 milliárd euró volt, az AutoVAZ vesztesége pedig 620 millió euró.
A Renault éves nettó nyeresége 3,543 milliárd euróra emelkedett 2016-ban az előző évi 2,960 milliárd euróról. A tulajdonosok egy részvényre jutó nyeresége 12,57 euróra emelkedett 10,35 euróról.
A Renault az idén a világpiaci forgalom 1,5-2,0 százalékos növekedésére számít, ezen belül Európában és Franciaországban két százalékosra. A brazil és az orosz autópiaci forgalom az idén stabilizálódik a Renault szerint, a kínai és az indiai pedig öt és nyolc százalékkal nő.
A Renault az idén mutatja be 2022-ig szóló középtávú üzleti tervét, ami 70 milliárd eurós forgalom és 7 százalékos bevételarányos jövedelmezőség elérését tűzi ki célul.