Az Audi első negyedéves forgalmát visszavetette a kínai eladások csökkenése.
Az Audi eladásai márciusban is és az első negyedévben is csökkentek. Az első negyedévben 423 ezer autót értékesített világszerte az Audi, 6,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Márciusban 7 százalékos csökkenéssel 173 ezer autót adott el a gyártó, ebből 41 ezret Kínában, 19 százalékkal kevesebbet, mint tavaly márciusban. Az Audi kínai eladásait a meglévő márkakereskedői hálózata “fogja vissza”, mivel az autógyár egy új partner bevonásával egy új értékesítési csatorna létrehozásán dolgozik.
Dietmar Voggenreiter értékesítési igazgató szerint azonban a márkakereskedőkkel az elmúlt hetekben történt egyeztetések során már sikerült nagy előrelépést tenni a nézeteltérés elsimításában, és ennek alapján “bizalommal tekint az év hátra lévő részére”, nem utolsósorban az új A8-as modell piaci bevezetésére alapozva.
Az Audi prémium-kategóriás német konkurensei növelték eladásaikat az első negyedévben: a Mercedes eladásai 16 százalékkal 561 ezerre, a BMW eladásai pedig 5 százalékkal 503 ezerre emelkedtek.