Németországban 11,4 százalékkal, 359 700-ra nőttek az autóeladások márciusban az előző hónaphoz képest. Az emelkedésben szerepet játszott egyebek között, hogy a naptárhatás miatt az értékesítési napok száma kettővel több volt – derül ki a Német Autóipari Szövetség (VDA) adataiból.
Az idei első negyedévben 844 700 autót adtak el Németországban, ami 7 százalékos éves szintű növekedés. Márciusban az összes eladott autó 40,6 százaléka dízelüzemű, 56,6 százaléka pedig benzines autó volt. A dízelautók aránya csökken az összeladáson belül, mivel a dízelmotorok használatának korlátozásával kapcsolatos folyamatos vita elbizonytalanítja a vásárlókat – mondta a Matthias Wissmann, a VDA elnöke.
A dpa emlékeztetett arra, hogy Stuttgartban 2018-ban vezethetnek be a magas szállópor-terhelés miatt olyan napokat, amelyeken a jelenlegi legszigorúbb Euro 6 kibocsátási normát el nem érő dízelüzemű járművekre korlátozás lesz érvényben. Más német nagyvárosokban is elképzelhető, hogy lesznek hasonló korlátozások a dízeljárművekkel kapcsolatban. Emiatt szakértők szerint az új autóeladásokon belül egyre inkább csökkenni fog a dízelautók aránya.
A kedvező első negyedéves autóeladási adatok után áprilisra csökkenést jeleznek előre a szakértők, részben a húsvéti hétvége miatt kieső értékesítési napok száma miatt.