Magyarországon is bemutatkozott az új Suzuki Ignis. A fiatalokat megcélzó ultrakompakt SUV modellben egyesül a letisztult, stílusos külső a sokoldalú kihasználhatósággal. A Suzuki hagyományai által inspirált, de a 21. század elvárásaihoz igazodó, karakteres megjelenésű crossover magabiztos, kényelmes és élvezetes vezetést biztosít a legváltozatosabb körülmények között is. Nézzük, mivel hódít.
Erős és takarékos
Az Ignis gyártása során nagyobb százalékban alkalmaztak könnyű, mégis nagy szakítószilárdságú acélt. Ez lehetővé teszi tömegének csökkentését a szerkezeti merevség feláldozása nélkül. Az Ignis hajtásáról a gazdaságos üzemanyag-felhasználású, megfelelő erőt nyújtó 1.2 Dualjet (K12C) hengerenként kettős befecskendezésű benzinmotor gondoskodik. A kis súlyú, kompakt motor egyedi befecskendező rendszere nagy mértékben javítja az égés hatásfokát a sűrítési viszony növelésével. Így a kis méretű motor amellett, hogy erőteljes hajtást biztosít, még üzemanyag-takarékos is.
Kétféle váltót kínál az Ignishez a Suzuki. Az ötsebességes kézi váltó újítása, hogy a konvergens sebességfokozat-lokalizáló rendszer alkalmazása könnyebb és simább érzetű sebességváltást eredményez. Aki kényelmesebben kíván autózni, választhatja az ötsebességes automatizált kézi váltót (AGS – Auto Gear Shift), amely végrehajtja a vezető helyett a kuplung- és váltóműveleteket.
Könnyű és biztos futómű
A felfüggesztés friss fejlesztés annak érdekében, hogy a lehető legjobban illeszkedjen az új generációs platformhoz. Könnyebb és erősebb felfüggesztés mellett fokozott merevségű rugóstagok növelik a menetstabilitást.
Minden úton kiváló tapadás
A Suzuki az első összkerékhajtású kompakt sport-szabadidő autója, az LJ10 1970-es japán piaci bevezetése óta arra törekszik, hogy összkerékhajtású járműveket tervezzen, és tökéletesítse a hozzájuk kapcsolódó technológiát. Most, amikor az új Ignis is csatlakozik a Suzuki összkerékhajtású kínálatához, a márka úgy döntött, hogy AllGRIP néven egyesíti ezeket a technológiákat annak érdekében, hogy előnyeiket a szélesebb közönség számára is be tudja mutatni. A Suzuki az alábbi három kategória bejelentésével minden ügyfele számára lehetővé teszi, hogy azt az változatot válassza, amelyik a legjobban megfelel saját életstílusának. A legalább 180 mm-es hasmagasság lehetővé teszi a durvább utakon való vezetést is, egyúttal a magasan lévő ülés segítségével tiszta kilátást biztosít. A magasan pozicionált ülés a ki- és beszállást is kényelmesebbé teszi.
Az ALLGRIP AUTO lelki nyugalmat biztosít a mindennapi vezetés során, különösen csúszós utakon, havas felületeken. A folyadékos tengelykapcsolóval ellátott összkerékhajtású rendszer a nyomatékot automatikusan a hátsó kerekekre küldi, amikor a az első kerekek tapadásvesztését észleli. Az új Ignist ezzel szerelik.
Az ALLGRIP SELECT alapelvei az “élvezetes vezetés”, a “lelki nyugalom” és a “nagy üzemanyag-hatékonyság”. A vezető négy üzemmód közül választhat (auto, sport, hó és elakadás). Az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás választható üzemmódjaival a vezető egy egyszerű nyomótárcsa használatával, az útfelülettől és az útviszonyoktól függően állíthatja be az üzemmódot. A rendszer jelenleg a Vitarában és az SX4 S-Crossban érhető el.
Az ALLGRIP PRO kiváló terepjárós képességet kínál, hogy kielégítse a vezető kalandvágyát, és erőt ad neki, hogy rábukkanjon a kihívásokra, és szembe is nézzen velük. A fordulatszám-csökkentéssel ellátott kapcsolható összkerékhajtású rendszerrel az ALLGRIP PRO biztosítja a profik által megkövetelt vezetési teljesítményt, azonnal reagál a nehéz terepre, és átmanőverezik rajta. A Jimny-t is ez segíti ki a nehéz helyzetekből.
Fokozott biztonságban
Az Ignis a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) technológiáját alkalmazza, amely fokozott védelmet biztosít ütközés esetén. Ennek része az energiaelnyelő, gyűrődő elemek alkalmazása, amelyek elnyelik az ütközés energiáját, továbbá a becsapódási energiát hatékonyan szétosztó keretmerevítés és a merev utasfülke-struktúra. További biztonsági berendezések: ESP menetstabilizáló rendszer, elülső, oldal- és függönylégzsákok, amelyek frontális és oldalról történő ütközés esetén is védik az autó utasait. Két sztereó kamera figyeli a távolságot az autó és a környező tárgyak között, illetve felismeri a tárgyak alakját is. Ez képezi az alapját a következő három hatékony biztonsági funkciónak: kétkamerás fékasszisztens (Dual Camera Brake Support – DCBS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávtartás-figyelmeztetés. Észlelik az útburkolati jeleket, az autó előtt lévő objektumokat, és azok távolságát is. A méret és forma alapján különbséget tesznek gyalogos és másik autó között.
Kétkamerás fékasszisztens (Dual Camera Brake Support – DCBS): Ha az autó 5 kilométer/óránál gyorsabban halad, a sztereó kamerák figyelik az autó előtt lévő járműveket és gyalogosokat. Segítik az összeütközés elkerülését és az esetleges sérülés minimalizálását figyelmeztetésekkel vagy automatikus fékezéssel.
Sávelhagyásra figyelmeztető funkció: Ha az autó 60 kilométer/óra sebességnél gyorsabban halad, és irányjelző használata nélkül átlépi a forgalmi sáv határát, a rendszer megrezegteti a kormánykereket és figyelmeztető fényjelzést ad a kilométerórán, felhívva a figyelmet a sáv elhagyására, ami figyelmetlenségből történhetett.
Sávtartásra figyelmeztető funkció: Ha az Ignis 60 kilométer/óra sebességnél gyorsabban halad, és a sávon belül jobbra-balra ingázik, a rendszer figyelmeztető hangjelzést ad. Ez felhívja a sofőr figyelmét a sávtartásra, ami fáradtság vagy más tényező miatt maradhatott el.
Ötcsillagos a töréstesztje
Öt csillagot kapott a Suzuki új kompakt városi szabadidő autója, a biztonsági extrákkal felszerelt Suzuki Ignis az Euro NCAP töréstesztjén. Az Ignis esetében az alapfelszereltségű (három csillagot szerzett) és az extrákkal ellátott modellek közötti különbség elsősorban a Dual Camera Brake Support technológiának köszönhető.
Okosan kapcsolódik
Különböző típusú okostelefonok kapcsolódását támogató rendszerével az Ignis lehetővé teszi, hogy a vezető az érintőképernyőről kezelje a telefon kompatibilis alkalmazásait. Térképadatokat tartalmazó SD-kártya beillesztésével elérhetővé válik a navigáció funkció. Az audiorendszer része az érintőképernyős kijelző, ami intuitívan, okostelefonhoz hasonlóan használható. Bluetooth- vagy USB adatkábel segítségével is kapcsolódhatunk és a kijelzőről használhatjuk a kompatibilis telefonos alkalmazásokat. A kijelzőről irányítható a rádió, a tolatókamera képe és a navigáció is.
Az Android Auto a vezetéshez optimalizált formában terjeszti ki az autóra az Android platformot. A figyelem minimális elvonása mellett használhat vezetés közben Google-szolgáltatásokat, mint például a Google Maps vagy a Google Search.
Az Apple CarPlay segítségével az iPhone-felhasználók pillanatnyi forgalomhoz igazított útvonaltervezést vehetnek igénybe, hívásokat bonyolíthatnak, üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve zenét hallgathatnak az érintőképernyő vagy a Siri használatával, miközben figyelmük továbbra is a vezetésre összpontosul.
A MirrorLink lehetővé teszi különböző telefonos alkalmazások megjelenítését az autó érintőképernyős kijelzőjén.
Cikkünk elkészítését a Magyar Suzuki Zrt. támogatta.