Az Opel eladása után újabb külföldi piacokról vonul ki a General Motors költségei csökkentése érdekében és azzal a szándékkal, hogy jövedelmezőbb piacokra összpontosíthassa figyelmét – jelentette be az amerikai autógyártó konszern.
A General Motors (GM) dél-afrikai kis-haszongépjármű gyártó érdekeltségét eladja a japán Isuzu Motors vállalatnak, Indiában pedig beszünteti a Chevrolet modellek értékesítését, gyártásukat azonban folytatja, de kizárólag exportra.
A GM az Indiában gyártott autókat elsősorban Mexikóba és Latin-Amerikába exportálja. A márciusban zárt pénzügyi évben 71 ezer autót exportált Indiából a GM, közel dupláját az egy évvel korábbinak. A GM két üzemmel rendelkezik Indiában, amelyből az egyiket kínai partnerének, a SAIC Motor Corp. vállalatnak tervezi eladni.
A General Motors évi 100 millió dolláros költségcsökkentést vár a piacok elhagyásától. A kivonulás költségét 500 millió dollárra teszi a GM, amit a második negyedévi mérlegben fog elkönyvelni.