Tuzson Bence örülne, ha 2025-re a vasútikocsi-állomány jelentős részét le tudnák cserélni. A kötöttpályás járműfejlesztésért felelős miniszteri biztos a Vasutas Magazinnak adott interjúban hangsúlyozta, hogy a 2300 kocsiból álló, folyamatosan öregedő járműpark megújításában szerepet kell biztosítani a magyar cégeknek.
Kiemelte, hogy a magyar cégeknek összefogva nemzetközi vállalatokkal olyan kapacitásokat kell fejleszteniük, amelyekkel képesek lesznek a magyarországi igények kielégítésén túl külföldi vasútfejlesztési programokba is bekapcsolódni. Az ezt segítő finanszírozási megoldások vizsgálata még tart – mondta a biztos, megjegyezve: a Magyar Fejlesztési Banknál komoly szemléletváltás ment végbe, az új vezetés szerint egy fejlesztési banktól elvárható, hogy kivegye
a maga részét a gazdaság és az ipar modernizációjából.
Hozzátette, hogy az államnak is biztosítania kell az innovációhoz szükséges támogatásokat. A kormány az idei és a jövő évben összesen 6,5 milliárd forintot biztosít a millenniumi kisföldalatti, illetve a fogaskerekű járműparkjának megújítására, két-két prototípus megtervezésére és elkészítésére. Az IC+ vasúti személykocsik beszerzésére pedig összesen 45 milliárd forintot szán a következő három évben – mondta Tuzson Bence. Megjegyezte azt is: folyamatban van annak felmérése, hogy miként lehetne a HÉV járműállományát is megfiatalítani.