A teljesen Barcelonában kifejlesztett új Seat Ibizát az 1. számú soron gyártják Martorellben, abban a gyárban, ahol Spanyolországban a legtöbb gépkocsit állítják elő. Az Ibiza néhány hónapig együtt fut majd a negyedik generációhoz tartozó korábbi modellel.
Az új MQB A0 platformon gyártott Ibiza egyfajta fordulópont jelent a biztonság, a formatervezés, a teljesítmény és a kényelem területén. 2017 második felétől kezdve ugyanezen gyártósoron készül majd a Seat Arona, a cég új crossovere, és mindezen túl Martorellben gyártják a Seat Leont és az Audi Q3-ast is.
Az 1984-as piacra kerülése óta eladott több mint 5,4 millió példánnyal az Ibiza a Seat jelképévé vált,és a márka a cég történetének legtöbbet értékesített modellje lett. Az ötödik nemzedékhez tartozó Ibiza értékesítése április 7-én vette kezdetét, a hazai márkakereskedőkhöz júniustól érkezik alapára 3,294 millió, az FR változatért legalább 5,77 millió forintot kérnek, de egyelőre csak 115 lovas egyliteres turbóssal érhető el hazánkban.
A modell szerbiai bemutatóján jól felszerelt FR változatban vezettük az Ibizát, a legerősebb, a ráncfelvarrott Golfban bemutatott vadiúj, 150 lovas 1,5 literes TSI motorral. Futóműve, kormányzása és úttartás kiváló, a motor élénk, a fékek erősek. Az Ibiza mostantól Xcellence felszereltséggel is kapható, ez az FR felszereltségi szint alternatívájának is tekinthető. Az Xcellence változatot azért hozták létre, hogy olyan új vevőket érjenek el, akik kifinomultabb és egyedibb jellegű formatervezést keresnek, mindezt egyesítve a kényelmesebb és okosabb funkcionális eszközökkel.
A navaki vezetéstechnikai pályán meghajtottuk a Seat Leon ST Cuprát is, a 300 lovas összkerekes kombi fantasztikusan tapadt az aszfalthoz, amiben a Michelin Cup 2-es félig slick gumik is sokat segítettek. Az Atecát – amelynek FR-változatát elsőként vezethettük – végre kipróbálhattuk természetes közegében, off-road pályán. Az már csak hab volt a tortán, hogy Jordi Gene autóversenyző jobbján is élvezhettük a pálya gyors kanyarjait.
Biró Csongor