Harald Krüger BMW-főnök szerint az év végén érkező, harmadik generációs BMW X3-asnak minden esélye megvan arra, hogy az amerikai piacon kategóriájában első legyen. A vállalat amerikai vezetői számára egyértelművé tette, hogy ez az elvárás.
“Mi teremtettük meg ezt a szegmenst. Jogos elvárás, hogy mi legyünk ezen a piacon az elsők. Aki a csapatomból nem így gondolja, annak nincs helye nálunk” – tette egyértelművé Harald Krüger, a BMW első embere az új X3-as spartanburgi gyártósorának ünnepélyes megnyitóján.
A modell igen népszerű az Egyesült Államokban, de 2012 óta egyszer sem sikerült újra az élre kerülni az eladások tekintetében. Akkor most miért is gondolja a vállalatvezető, hogy az új modellel ez sikerülhet? Pontosan azért, mert a Trump adminisztráció azoknak a gyártóknak és gyártmányoknak kedvez, amelyek az USA-ban készülnek. Eddig a BMW nem volt képes maradéktalanul kiszolgálni az amerikai piacot, mert az X3-ast csakis ott gyártották, a modell pedig világszerte igen népszerű. Miután az új X3-ast Dél-Afrikában és Kínában is gyártják, a spartanburgi üzem minden erejét és termékét a helyi piacra összpontosíthatják.
Az X3-as jól fogy, 2017 első öt hónapjában 30 százalékkal többet adtak el a modellből annak ellenére, hogy elérte a modellciklus végét. 2016-ban a korábbi évhez képest 38 százalékkal több, 44 ezer 196 X3-ast vittek haza az amerikaiak, ami rekord a szabadidő-autó 2004-es bevezetése óta. Az amerikai piacon a saját szegmensét a modell egészen 2008-ig vezette, majd első lett 2010-ben és 2012-ben. A legnagyobb ellenfelei Amerikában a Lexus NX, az Acura RDX és a Mercedes-Benz GLC (korábban GLK).
Európában is kedvelt modell az X3, amelyből májusban 3459 autót (tavaly májusban 3960-at) adtak el a kontinensen, az év első öt hónapjában pedig 17 ezer 20-at (tavaly 19 577-et).
B. Cs.