Kigördült a gyárból a Tesla új, az eddigieknél lényegesen olcsóbb elektromos autója, a Model 3. Az első kocsit Elon Musk, a cég első embere vitte haza.
A gyártás fokozatos bővítését tervezik: augusztusban havi 100, szeptemberben havi 1 500, majd decemberben elérheti a gyártás a havi 20 ezret, jövőre pedig már heti 10 ezer szerepel a tervekben. A Model 3 alapára 35 ezer dollár (csaknem 9,5 millió forint), amely az eddigi Tesla-árakhoz képest jelentős csökkenést jelent.
A Tesla korábbi Model S és Model X nevű típusainak piacra dobása kezdetben gyártási késedelmek és kezdeti minőségi problémák miatt csúszott, emiatt egyes elemzők szkeptikusak voltak a Model 3 sorozatgyártásának júliusi kezdésével kapcsolatban is.
A Handelsblatt korábbi beszámolója szerint a német BMW AG az idén szeptemberben tervezi bemutatni 3-as modellszériának a Tesla elektromos autóival közvetlenül versenyre kelő elektromos változatát, a Frankfurti Autószalonon. A 400 kilométeres hatótávval rendelkező 3-as BMW a Handelsblatt szerint a Tesla Model 3 nevű típusának jelent közvetlen konkurenciát. A Tesla Model 3 hatótávolsága egy töltéssel 350 kilométer.
A Bloomberg június közepén adta hírül, hogy az amerikai autógyártó Kínában kezd gyártani elektromos autókat, a Tesla már befejezte az egyeztetést Sanghaj hatóságaival, és minden kérdésben megállapodtak a felek. A Bloomberg úgy tudja, hogy a Tesla-autók gyártása egy kínai céggel közösen történik majd, vegyes vállalati formában. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a múlt év elején először beszélt arról, hogy három éven belül Kínában is gyárt elektromos autókat az amerikai cég. A kínai gyártás lényegesen csökkentené a Tesla autók árát az ázsiai országban, mivel mentesülnének a magas, 25 százalékos importvám alól.
A Tesla tavalyi kínai bevétele 1 milliárd dollár körüli volt, megháromszorozódott egy év alatt. Márciusban a Tencent Holdings, Kína legnagyobb internetes cége 5 százalékos részesdést vásárolt a Teslában, 1,8 milliárd dollárért. Áprilisban az elektromos járműveket gyártó Tesla átvette a legértékesebb amerikai járműgyártó címét az addigi listavezető General Motorstól és Fordtól.