Javult az első félévben a Volkswagen konszern VW márkájának az eredménye. A konszern legnagyobb forgalmú márkája az elkövetkező években eredményességének további javulását várja és világpiaci vezető szerepre tör az elektromos modellek gyártásában.
A német Volkswagen autókonszern arról számolt be, hogy idén júniusban összesen 512 700 VW márkájú autót értékesített, amely éves összehasonlításban 4,0 százalékos növekedést jelent. Az eredménynövekedés leginkább a dél-amerikai, a kínai és az egyesült államokbeli kereslet kedvező alakulásának köszönhető. Összességében az első félévben 2 millió 935 ezer 100 VW márkájú járművet értékesített a konszern világszerte a január-júniusi időszakban, amely szerény, 0,3 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A közleményben Jürgen Stackmann, a VW márka eladási részleg vezetőségének tagja kiemelte: az eredményjavuláshoz hozzájárult a dél-amerikai régió keresletének robusztus növekedése, a márka új modelljei, a Polo, az Arteon és a Tiguan pedig optimizmusra adnak okot a második félév tekintetében.
Európában júniusban összesen 163 500 VW autót adtak el, Ausztriában 10,7 százalékos, Svájcban 6,0 százalékos, Dániában 10,6 százalékos eladásbővülést ért el a márka, azonban Németországban 5,2 százalékkal visszaesett az értékesített járművek száma tavaly júniushoz képest. Közép- és Kelet-Európában jelentős, 15,2 százalékos eladásnövekedést ért el, Oroszországban 18,3 százalékkal tudta növelni az év hatodik hónapjában eladott járműveinek számát a márka.
Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított. A program az üzemek termelékenységének a javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában.
A Volkswagen nagy reményeket fűz a jelenleg kaphatóknál 25 százalékkal nagyobb hatékonyságú “ID” (Iconic Design) elektromos modellhez, amit a zwickaui üzemben terveznek gyártani. A 400-600 kilométeres hatótávú teljesen elektromos hajtású modell a tervek szerint 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba a dízel autókkal összevethető áron. A VW 2025-re évi egymillió elektromos autó eladását vette tervbe, ami a világpiaci vezető pozíciót biztosítaná számára. A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy az elkövetkező öt évben kilenc milliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.
A szerkezetátalakítás keretében a VW a foglalkoztatottak számát is csökkenteni tervezi. Globálisan 30 ezer, Németországban pedig 23 ezer állás szűnik meg 2020-ig, de felmondás nélkül, kizárólag “természetes” úton. A VW egyebek között teljesen felszámolja a kölcsönzött munkaerő alkalmazását, ami Németországban jelenleg 4500 főre tehető – közölte korábban Karlheinz Blessing személyzeti igazgató. A kölcsönzött munkaerő egy részét határozott idejű munkaszerződéssel veszik majd át – mondta. Abból a 9200 alkalmazottból pedig, akiket életkora alapján 2020-ig részmunkaidős állásba lehetne áthelyezni, már 7000 fogadta el az ajánlatot.
A Volkswagen ugyanakkor kilenc ezer új munkahely teremtését is tervezi teljesen új technológiai területeken, például szoftverfejlesztésben.