A német BMW volt a világon a legnyereségesebb ágazati cég az idén az első fél évben – derül ki az Ernst & Young (EY) vállalati tanácsadó cég adataiból.
Az idei év első hat hónapjának adatai alapján a BMW a legnyereségesebb autógyártó konszern a világon: a német vállalat ért el a vizsgált időszakban a legmagasabb, 11,3 százalék árbevételhez viszonyított profitot: 49,25 milliárd euró bevétel mellett 5,58 milliárd euró nyereséget termelt. Második helyen a Suzuki (10,3 százalék), harmadik helyen a Daimler (9,7 százalék) szerepelt, negyedik volt a General Motors mögött a szintén német Volkswagen (7,7 százalék). A legnagyobb nyereséget, 8,9 milliárd eurót a General Motors érte el, míg a legtöbb járművet a japán Toyota értékesítette a január-júniusi időszakban.
Az Ernst & Young adatai szerint az első hat hónapban a három nagy német autógyártó, a BMW, a Daimler és a Volkswagen összesítésben csaknem minden harmadik új autót a kínai piacon értékesítette, a Volkswagennél volt ez az arány a legmagasabb, 37 százalék. A tavalyi év összesített adatai alapján még a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég. A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot.
A legnagyobb bővülést a kínai piacon tudták elérni a gyártók, ahol az értékesítés 9 százalékkal nőtt 2016-ban. Nyugat-Európában 6 százalékkal bővült az eladás, míg az amerikai piac stagnált.
Az eladások tavalyi kiemelkedő bővülése azonban idén nem tartható, mivel az amerikai piac gyengélkedik, a kínai kereslet bővülése lassul, és mérséklődik az európai lendület is – mondta Peter Fuss, az Ernst & Young ágazati szakértője.
A BMW az első fél évben történetének legjobb eladási volumenét érte el: a cég mintegy 1,22 millió darab járművet értékesített, 5,0 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az eladási adat a vállalat eddigi legerősebb első féléves eredményét jelenti. A kedvező eladási adatok oka döntően a kínai kereslet kiemelkedő növekedése volt. Harald Krüger vállalatvezető korábban elmondta: növelni akarják a különösen nagy nyereséget termelő sportmodellek gyártását, az így befolyó összegeket részben arra fordítják, hogy fejlesszék a teljesen elektromos autók gyártását. A BMW rekordra számít idén az eladott járművek száma, a bevétel és a profit szempontjából egyaránt.