Úgy veszik a Mercedeseket, mint a cukrot

A kínai kereskedők 32 százalékkal több Mercedest adtak el júliusban, mint tavaly a hetedik hónapban. A 48 588 autó jelentős része hosszú tengelytávú E-osztály volt.

Nem mindegyik német prémium gyártónak megy ilyen jól az üzlet. A BMW nem panaszkodhat, 8 százalékkal több fogyott a bajor csoport termékeiből, 43 311 autó, amivel éves szinten már 17 százalék a plusz (336 591 autó). Az Audi ugyanakkor havi összehasonlításban mínusz 10 százalékon áll 51 235 eladott autóval. A Mercedes az első hét hónap tekintetében 34 százalékos pluszban van (341 267 autó), az Audi pedig 9,1 százalékos mínuszban (306 020 autó).

e-klasse-langversion-4-w1000xh400-cutout

A Mercedes márka eladásait a hosszított tengelytávú E-osztály húzza, pontos adatokat azonban nem közöltek a stuttgartiak. A csillagos márka évek óta csak a harmadik volt a három német rangsorában, de most úgy tűnik, első lesz. A terjeszkedésre sem sajnálják a pénzt, a Daimler nemrég jelentette be, hogy 735 dolláros üzletet kötött a BAIC Motor autógyártóval elektromos autók összeszereléséről.

Biró Csongor