Augusztus végén fokozatosan leállt a gyártás Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai négy kínai üzemében alkatrészhiány miatt – közölte a vállalat.
A Beijing Hyundai Motor Co, a Hyundai Motor és a kínai BAIC Motor Corp 2002 óta működő közös vállalata a gyártás fokozatos leállítására kényszerült négy kínai üzemében. A leállás oka alkatrészhiány, mivel az egyik kínai beszállítót – a kínai-dél-koreai feszültség miatt csökkenő eladások miatt – nem tudta időben kifizetni a Beijing Hyundai Motor Co, így a beszállító nem hajlandó tovább kiszolgálni partnerét. A négy üzem együttes gyártási kapacitása eléri az évi 1,35 millió járművet.
Az április-júniusi időszakban éves szinten 64 százalékkal estek vissza a Hyundai eladásai Kínában, a vállalat negyedéves profitja 2010 óta a legkisebb volt. Az év első felében a Hyundai 321 ezer járművet értékesített Kínában, 42 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában.
A Hyundai Motor Co. bevételarányos jövedelmezősége 5,4 százalék lett az első hat hónapban, 1,2 százalékponttal alacsonyabb a 2016. első fél évinél. A Hana Financial Investment befektetési tanácsadó által végzett felmérés eredménye szerint a Hyundai Motor 12 nagy autógyártó bevételarányos jövedelmezőségi rangsorában négy helyezéssel a kilencedikre esett vissza. Autóipari szakértők szerint a dél-koreai autógyártók jövedelmezőségének romlása egyrészt a megnövekedett marketingköltségeik, másrészt pedig a Kínával kialakult politikai feszültség miatt következett be, ami nagymértékben visszavetette eladásaikat a világ legnagyobb autópiacán.
Az eladásokat a politikai fejlemények is befolyásolják. Az Egyesült Államok májusban – a kínai tiltakozás ellenére – hadrendbe állította a közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták ellen védelmet nyújtó, mozgatható hadszíntéri rakétavédelmi rendszer (THAAD) Dél-Koreában.