Bár az IT-val és technológiai fejlesztésekkel foglalkozó vállalatok nagyon nyomulnak az autógyártásban, két nagy beszállító biztos benne, hogy a jövő autózásában is megtartja majd ágazatvezető pozícióját.
Azt mondják, az autógyártás összetett folyamat, szerintük ebben a szegmensben nem lesznek uralkodók a tech cégek.
– 12-13 millió turbórendszert legyártani nem egyszerű feladat – pláne, hogy mindegyiknek bombabiztosan kell működnie -, mondta Chris Thomas a BorgWarner technológiai fejlesztésekért felelős igazgatója. – Pontosan ezért van csak néhány olyan cég a világon, aki erre képes.
Wall Street-i kimutatások alapján a szilícium-völgyi chipgyártók jelentősen bezavarnak az autóipar üzleteibe, ami természetesen kihat a beszállítókra is. Kevin Clark, a Delphi Automotive vezérigazgatója magabiztosan beszélt a cég jövőjéről egy augusztusi konferencián.
– Úgy vélem, az autóipar belső és külső résztvevői is egyaránt felismerték, hogy a jó teljesítmény, a jó minőség és a minőségi tervezés mind komplex folyamat. Meg kell felelni a különböző gyártók és a vásárlók igényeinek is, legyen szó önvezetési rendszerről, biztonságról, infotainment rendszerekről. Ezen feltételek megvalósításához elengedhetetlen a fejlett technológia és az erős számítógép. Ezt a két dolgot nagyon nehéz összehozni, de nekünk megy.
Egy telefonos interjúban Mary Gustanski, a Delphi mérnökigazgatója szinte megismételte Clark szavait. Azt mondta, egy bonyolult és gördülékeny működésű elektromos rendszert kiépíteni nehezebb, mint ahogy sokan képzelik. A Szilícium-völgyben nagyszerű csipeket fejlesztenek, ám azokat bele is kell tenni valamibe…- tette hozzá. – Az Intelnél, vagy az Nvidiánál úgy gondolják, hogy Tier 1-es beszállítók lehetnek. Az ő chipjeiket használjuk a mindennapi életben a legtöbb számítástechnikai eszközünkön, de az ő pályájuk igazából a programozás.
Biró Milán