A Lexus legendás mérnöke, Yoshio Hasegawa tíz évvel ezelőtt rendkívül büszke volt arra, hogy forradalmian új sebességváltót tervezett a nagy teljesítményű Lexus IS F limuzinhoz. Az új Direct Shift váltómű akkoriban a hidraulikus automata sebességváltók csúcsát jelentette. A szakmában rendkívüli tekintélynek örvendő szakember ugyanakkor pályafutásának koronájaként a vadonatúj Lexus LC szupersport kupé váltójának megkomponálására tekint.
A Lexus szupersport kupéjának megtervezésekor legendás mérnöke, Yoshio Hasegawa segítségével megalkotott egy új tízfokozatú sebességváltót az LC-hez. “26 éve tervezek váltókat, és amikor bemutattuk a nyolcfokozatú Direct Shift automatát, úgy éreztem: tökéletesen megvalósítottuk, amit akartunk. Most viszont be kell vallanom, már akkoriban is volt egy olyan érzésem, hogy van még hová továbblépni” – mondta el Hasegawa.
A továbblépés pillanata akkor jött el, amikor az LC főmérnöke, Koji Sato arra kérte Hasegawát és a váltóelektronikák szakértőjeként ismert Terufumi Miyazakit, hogy tervezzenek egy még jobb sebességváltót, ami még a legjobb kettős tengelykapcsolós automatáknak is méltó vetélytársa lehet. Sato olyan autót akart alkotni, ami nemcsak jól néz ki és gyors, hanem a vezetése is páratlanul lelkesítő élmény. Hasegawa úgy fogta fel a feladatot, mintha egy szép zenét kellene komponálnia:
A komoly kihívások közé tartozott még a váltó alkatrészeinek tömegcsökkentése, valamint a hő és a súrlódás miatti energiaveszteség mérséklése is. Ugyanakkor a szerkezetnek elég erősnek kellett lennie, hogy magabiztosan kezelje az LC 500 kupé V8-as motorjának 477 lóerejét. Hasegawa és Miyazaki sokféle váltóáttételt és kapcsolási mintát kipróbált, különféle beállítások százait tesztelve több tucatnyi, különböző vezetési tudású autóssal. Hamar világossá vált, hogy a nyolc sebességfokozat kevés lesz az LC tervezett menetdinamikájához. Ekkor határozták el, hogy két további fokozatot iktatnak be. “Sosem terveztünk éppen 10 sebességfokozatot; csak akkor derült ki, hogy ez lesz a helyes a szám, amikor megpróbáltuk kidolgozni a váltások ideális ritmusát.” – árulta el Hasegawa.
Sato azt szerette volna, hogy az új sebességváltó gyorsabban kapcsolja a fokozatokat, mint az előző Direct Shift – különösen visszaváltáskor, amikor azonnali nyomatékleadásra van szükség. Ez újabb komoly kihívást jelentett Hasegawa és csapata számára. Mégis nekiláttak a hardver és a szoftver intenzív tesztjének és fejlesztésének; a világ számos közútján és versenypályáin tették próbára ötleteiket, hogy növelhessék a fokozatváltás gyorsaságát. Több évi munka után a csapat végül eredményre jutott, megalkotva azt a 10 fokozatú sebességváltót, ami zökkenőmentesen és ritmusosan kapcsol.