Történelme legnagyobb modelloffenzívájának keretében a Volkswagen a kínálatát egy alsó-középkategóriás crossover modellel bővíti: ez az új T-Roc.
A Volkswagen új modellje friss lendületet hoz a kompakt szabadidő-autók kategóriájába. Ugyanis az új T-Roc maximálisan személyre szabható, innovatív módon digitalizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, valamint a legmodernebb vezetői segédrendszerekkel és dinamikus motorokkal bír, ám legfőképpen modern, kifejező formaterv jellemzi. Egy olyan autó, amely a városok világában éppúgy otthonosan érzi magát, mint az úttalan utakon.
A szabadidő-autók eladásai kapcsán főként az alsó-középkategóriában láthatunk ugrásszerű növekedést. A szakértők becslése szerint ez a szegmens a következő tíz évben közel duplájára nő majd. Éppen ezért a Volkswagen a kompakt SUV-k (sports utility vehicle, szabadidő-autó) kategóriájába a Tiguan alá egy újabb vonzó modellt vezet be.
Lendületes vonalak és sportos méretek kívül, kimagasló funkcionalitás belül – ez az új T-Roc. Az elsőkerék-hajtással vagy összkerékhajtással választható mindenes egy szabadidő-autó szuverenitását egy sportos alsó-középkategóriás autó agilitásával ötvözi. A T-Roc a Volkswagen márka első szabadidő-autója, amely kétszínű fényezéssel is rendelhető majd – kontrasztárnyalatú tetővel, A-oszlopokkal és külső tükörházakkal.
Több formai részlet is meghatározza az új ötülésest: Elöl ilyen a széles hűtőrács az integrált kettős fényszórókkal és a módosított világítási képpel, amely a T-Roc modelleket még éjszakai is összetéveszthetetlenné teszi. A hosszúra nyújtott sziluett vonalvezetését egy különösen markáns krómelem díszíti, amely oldalt a tetővonal teljes hosszában végigfut az A-oszloptól a C-oszlopig, és formájában egy kupéra emlékeztet. A terepjárós megjelenést körbefutó sötét színű műanyagbetétek fokozzák, amelyek védik a karosszériát a kerékjárati íveknél, a küszöböknél, valamint a jármű elejénél és hátuljánál.
A belső igazodik a külső formatervhez: robusztus szabadidő-autós érzést kelt, valamint modern felületkezelés jellemzi. Az active info display digitális műszeregység és a választott infotainment rendszer együttese új, digitális és interaktív műszerfalat eredményez. Egy okostelefon és a Volkswagen car net jóvoltából online szolgáltatások és alkalmazások széles körét használhatja a tulajdonos, s integrálhatja telefonját vagy médiagyűjteményét az autó rendszerébe. Ezenkívül a Volkswagen az új T-Roc modellben is kínálja a security & service (biztonság és szerviz) szolgáltatáscsomagot, amely többek között a segélyhívás, az automatikus baleseti jelentés és a műszaki segélyhívás szolgáltatásokat tartalmazza.
Az új T-Roc modellt a Tiguan alá pozícionálja a gyártó, s akárcsak a Tiguan és az Atlas/Teramont, ez is a moduláris keresztmotoros platformra épül (Modularen Querbaukasten, MQB). Amennyiben mind az öt ülőhely foglalt, akkor a hátsó ülések háttámlájának felső pereméig pakolt csomagtartó befogadóképessége 445 liter. A hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető le, így akár 1290 literre bővíthető a csomagtér kapacitása.
Már a T-Roc nevű alapkivitel fedélzetén is megtalálhatók az olyan csúcstechnikájú rendszerek, mint a front assist környezetfigyelő rendszer, amely city vészfékező funkciót is és gyalogosfelismerést is kínál, a másodlagos ütközésvédelem, valamint a lane assist sávtartó rendszer. Az alapfelszereltségbe ezenkívül beletartozik még a légkondicionáló, a composition colour infotainment rendszer, a LED-technikájú hátsó lámpatestek, az alsó védőlemezre hasonlító karosszériaelem (fekete színben) és a lökhárítóba integrált LED-technikájú nappali menetvilágítás.
Vezetői segédrendszerei jóvoltából kategóriájában egy külön, saját ligában játszik a T-Roc. Minden T-Roc esetében alapfelszerelés a másodlagos ütközésvédelem, a sávtartó és a front assist környezetfigyelő rendszer, amely gyalogosfelismerést és városi vészfékező funkciót is kínál. Opcionálisan a szabadidő-autó tíz további vezetői segédrendszerrel specifikálható. Ezek között megtalálhatjuk az ACC adaptív sebességszabályzót, a tolatókamerát, a sávváltást segítő rendszert, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel együtt, a holttérfigyelő rendszert, a torlódásasszisztenst és a vészhelyzeti asszisztenst. A DCC lengéscsillapítás-szabályzás és a progresszív kormányzás mellett ezek között megtaláljuk a csomagtérajtó motoros működtetését és a keyless access kulcsnélküli ajtónyitás és indítás rendszerét is.
Akárcsak a nagyobb Tiguan, az új T-Roc is hatékony turbófeltöltéses motorokkal – három benzinmotorral (TSI) és három dízelmotorral (TDI) – kerül piacra. Ezeket részben elsőkerékhajtással és manuális váltóval kínálja a gyártó, részben pedig elsőkerékhajtás vagy 4Motion összkerékhajtás (szériafelszerelésként tartalmazza a 4Motion meghajtás az Active Control üzemmódválasztót) és hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó kombinációjával.