Az indiai Tata autógyárral kútba esett tárgyalások ellenére is két modellcsaláddal lépne elsősorban az indiai és a kínai piacra a Volkswagen az olcsó autók szegmensében – számolt be a Handelsblatt a konszern magas rangú vezetőitől származó értesüléseire hivatkozva.
A Volkswagen Indiában leányvállalata, a Skoda által kifejlesztett olcsó modellt dobná piacra, mintegy 5 ezer euró körüli áron. A kínai piacot pedig az ottani partnerével, a FAW autógyárral közösen gyártott, 8-10 ezer euróba kerülő sportos terepjáró modellel célozza meg a Volkswagen.
A Volkswagen jelenleg nem képviselteti magát a “jóáras” modellek piaci szegmenségben. A lap értesülése szerint az új modellcsalád saját márkanéven lép majd a piacra.
Az indiai piacra szánt modellről hamarosan megszületik a végleges döntés – tájékoztatta Bernhard Maier a Skoda márkaigazgatója a Hanldelsblatt lapot. “Már folyamatban vannak a tárgyalások a potenciális beszállítókkal és ennek alapján hamarosan meghozzuk a döntést” – fogalmazott. A fejlesztés következő lépéseként a modell értékesítését más régiókra is kiterjeszti majd. A Skoda az olcsó modellből így akár 400-500 ezret is gyárthat majd évente. A Volkswagen szóvivője hírügynökségi megkeresésre nem kommentálta a lap értesüléseit.
A Volkswagen és a Tata között augusztusban szakadtak meg a tárgyalások az olcsó modell kifejlesztéséről, mivel a felek sem technikai, sem gazdasági kérdésekben nem tudtak dűlőre jutni. Hasonló sorsra jutott korábban az olcsó autók gyártásáról a Volkswagen és a Suzuki között megindult egyeztetés is.