Enyhén csökkent a BMW AG nyeresége a harmadik negyedévben a beruházások és a kutatás-fejlesztési költségek növekedésének következtében – derül ki a német autóipari konszern honlapján közzétett eredmény beszámolóból.
A müncheni székhelyű BMW értékesítési árbevétele a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 0,3 százalékkal 23 milliárd 424 millió euróra emelkedett. Az adózás előtti eredmény viszont 5,9 százalékkal 2 milliárd 422 millió euróra, nettó nyeresége pedig 1,8 százalékkal 1 milliárd 789 millió euróra csökkent. Július-szeptemberben a világ második legnagyobb luxusautó-gyártója több mint 590 ezer BMW, Mini és Rolls-Royce típusú autót értékesített, 1,2 százalékkal többet mint egy évvel korábban.
A BMW az autóértékesítésből származó bevétel növekedésének idei ütemét 1-5 százalékra mérsékelte az eddig várt 5-10 százalékról a devizaárfolyamok kedvezőtlen változása és a politikai helyzet bizonytalanságai miatt. Ugyanakkor az új modellek iránti erős keresletre és a technológiai költségek csökkenésére hivatkozva javította az idei évre vonatkozó profit-előrejelzését, így a korábban várt 1-5 százalék helyett immár arra számít, hogy 5-10 százalékkal növekedhet adózás előtti eredménye.