Vezettük: BMW X3

Nem is gondolná, hogy már 14 éve futnak a BMW X3-asok az útjainkon. A modell kiváló átmenet az ötös és az X5-ös BMW között, ideális családi autó, de cégautónak sem rossz. Harmadik generációját négyhengeres és hathengeres dízelmotorokkal tettük próbára autópályán, országúton, szerpentineken és a tokaji dűlőkön.

BMW X3

A bajorok a BMW X3 első két generációjából világszerte összesen több mint 1,5 millió példányt értékesített (2010 óta a második generációból nálunk 1300 fogyott), a modell sikertörténete 2003 óta íródik. Legújabb fejezetében felfrissítették a kissé már elavultnak számító szabadidő-autót, amely újra méltó ellenfele a Mercedes-Benz GLC, illetve Audi Q5 modelleknek.

BMW X3

A karosszéria arányok ismerősek, távolról látszik, hogy felépítése harmonikus és kiegyensúlyozott, az első és a hátsó tengely közötti terheléselosztás 50:50 arányú. Újdonság a hatszögű ködlámpa, a hűtőrácsot megnövelték, a hátsó lámpák háromdimenziós hatásúak, felárért elöl és hátul is teljesen LED-esek. Alapfelszerelés a 18 hüvelykes kerék, de a vásárlók akár 21-es felniket is tehetnek alá, a menetkomfortról bőséges lábtér, háromzónás automata légkondicionáló, elektromos légfrissítő, aktív ülésszellőztetés, nyitható panoráma üvegtető gondoskodik. Az alapesetben 550 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1600 literig bővíthető. Míg elöl semmire sem lehet panaszunk, addig hátulra a beszállás nehézkes, szűk az ajtónyílás, három felnőtt férfi aligha fér el anélkül, hogy egymás intim szféráját ne zavarnák, az X3 legfeljebb négy személlyel az igazi.

BMW X3

A BMW X3 opcionálisan elérhető extra felszereltségei között újdonságként mutatkozik be az  okos kulcs, amely nem csupán az ajtózárak nyitására és zárására szolgál, de számos járműfunkció, így például a kiegészítő fűtés állapotának megjelenítésére és működtetésére is képes.

BMW X3

Futóműve és kormányzása hibátlan, van sport fokozat, de mi Tokajig és a Zemplénben is főként komfort állásban autóztunk. Aki több sportosságra vágyik, várja meg a tavasszal érkező benzinmotorokat, rendeljen M sportfutóművet, dinamikus lengéscsillapítás-szabályzást, M sport fékrendszert és változó áttételű kormányrásegítést.

BMW X3

Az új BMW X3 teljes motorpalettája tavasztól lesz elérhető, a most kipróbált két dízel mellett akkor háromféle benzines közül is lehet választani. A portfólió csúcsán – a BMW X3 modelltörténetének első BMW M Performance tagjaként – a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW X3 M40i áll (alapára 20 050 000 forint). 252 lóerős a négyhengeres BMW X3 xDrive30i (alapára 15 900 000 forint), 184 lovas a belépő BMW X3 20i modell (alapára 13 350 000 forint). Mindegyik hajtáslánc-változathoz alapból jár a nyolcsebességes steptronic automatikus váltó és az xDrive 4×4-es hajtás.

BMW X3

A BMW X3 harmadik modellgenerációja a megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodelljéhez képest nem kevesebb, mint 55 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. Az újdonság légellenállási alaktényezője ráadásul kategóriaetalon 0,29. A motortérben és a futóműben alkalmazott alumínium alkatrészek például jelentős mértékben csökkentették a modell saját tömegét. Ez meg is tette a hatását, már a 190 lovas 20d-vel is jó volt vezetni az X3-ast (alapára 14 250 000 forint) , igazából semmiben nem szenvedtünk hiányt. A 265 lovas 30d-be átülve azonban mosoly ragadt az arcunkra, ezzel a motorral egyenesen élvezetes autó a jövevény (alapára 17 millió forint). Toltuk neki, mégsem zabált. Bármennyire megdöbbentő, de a két motorváltozattal az X3-as egyaránt 7,6 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a tesztúton.

BMW X3

A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW robotpilóta innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával, valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst, a sávváltást segítő asszisztenst (2017 decemberétől esedékes) és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert is magába foglaló biztonsági csomaggal is felszerelhető. A hálózatba kapcsolhatóság ma már alap, ahogy a gesztusvezérlés és a vetített kijelző, a változtatható belső világítás sem maradhat ki a BMW szemfényvesztő trükkjei közül.

BMW X3

A BMW X3-ast jelenleg az amerikai Spartanburgban gyártják, de hamarosan megkezdik az összeszerelését a dél-afrikai Rosslynben és a kínai Sencsenben.

Kép és szöveg: Biró Csongor

24 23 22 21 18 16 14 13 10 8 7 6 1 3