Néhány éven belül öt trend felforgatja az autóipart, és ezekhez a magyar beszállítóknak is alkalmazkodniuk kell – írta a Világgazdaság.
Végh Bálint, a PwC Magyarország üzleti tanácsadó részlegének menedzsere a lapnak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy ha a beszállítók időben reagálnak a várható változásokra, akkor nyertesei lesznek a folyamatnak. A várható trendek között említette az elektromos és hibrid meghajtású járművek elterjedését, az önvezető autók előretörését, a megosztott autóhasználatot, a folyamatos internetkapcsolatra épülő kommunikációt az autók és más objektumok között, továbbá azt, hogy a mostaninál sokkal gyakrabban, akár évente tűnnek majd fel új modellek.
A beszállítók számára mindezek egyebek között azzal a hatással járnak, hogy az üzlet kevésbé lesz tervezhető. Ezt időbeni felkészüléssel, stratégiai gondolkodással, a piaci kihívásokra adott rugalmas reagálással tudják ellensúlyozni, és ha képesek lesznek alkalmazkodni az új trendekhez, akkor a piac nyerteseivé válhatnak – emelte ki a PwC Magyarország szakértője.