Tovább tart a vezetőségi válság a világ második legnagyobb beszállítójánál. Az igazgatóság elnöke után távozik a vezérigazgató Stefan Sommer is.
Mint ahogy azt korábban megírtuk, bajban van a ZF Friedrichshafen, a vállalat vezetése stratégiát érintő vitába keveredett a tulajdonosokkal, a konfliktus miatt december első napjaiban lemondott a nagyvállalat felügyelőbizottságának elnöke, Giorgio Behr. Miután 2015-ben 12,4 milliárd dollárért a ZF felvásárolta az amerikai TRW Automotive beszállítót, a friedrichshafeni cég lett a világ második legnagyobb autóipari beszállítója a Bosch után. Behr mindvégig támogatta Stefan Sommer vezérigazgató expanziós törekvését, akinek határozott célja, hogy a ZF-et vezető technológiai céggé alakítsa, az emobilitás és az autonóm vezetés specialistájává, és minél jobban csökkentse függőségét a belsőégésű motorokkal szerelt autóktól. Ezzel a stratégiával nem ért egyet a többségi tulajdonos ZF Foundation. Az alapítvány és annak elnöke, Friedrichshafen polgármestere, Andreas Brand ezzel szemben a stratégia homlokterébe a beszállító adósságainak csökkentését és a részvényesek bevételeinek növelését helyezte.
A felügyelőbizottság új elnöke Franz-Jozef Paefgen lett, aki korábban az Audinál és a Volkswagennél is betöltött csúcsvezetői pozíciókat. Sommer – aki öt éve vezette a vállalatot – vele egyezett meg távozása részleteiről. Amíg ki nem nevezik az új vezérigazgatót (a pletykák a korábbi Opel-vezér Karl-Thomas Neumannt is megnevezték lehetséges utódként), a ZF-nél a legfontosabb döntéseket Konstantin Sauer, vezérigazgató-helyettes hozza meg.
A ZF idén megvette a német lidar gyártó Ibeo Automotive negyven százalékát és sikertelen, 515 millió dolláros, ajánlatot tett a svéd Haldexre. A ZF az Automotive News Europe beszállítói toplistáján a második helyet érte el tavaly 38,46 milliárd dolláros autóipari árbevételével. A ZF hazai leányvállalatának egri telephelyén manuális és automatizált sebességváltók készülnek személy- és teherautókba egyaránt. Az üzem 900 dolgozót foglalkoztat.