Rekordszámú autót értékesített a BMW német autógyár tavaly, de így sem tudta megelőzni a rivális Mercedes-Benz autógyárat, amely immár második éve vezeti a luxus gépjárművek eladási listáját. Az Audi 1,88 millió autót adott el.
A müncheni székhelyű vállalat közölte, hogy 2,09 millió BMW márkájú személyautót értékesített 2019-ben, ami 4,2 százalékkal haladja meg az előző évi adatot. Immár a hetedik egymást követő évben ért el újabb értékesítési rekordot a BMW. Mindazonáltal a stuttgarti székhelyű Mercedes-Benz eladásai kétszer gyorsabban emelkedtek tavaly, így 9,9 százalékkal 2,29 millióra növelték a tulajdonosoknak átadott új autók számát.
A BMW-nél főleg az utcai terepjárók (SUV) és az 1-es sorozat teljesített kiemelkedően: előbbi kategóriában 9,6 százalékkal, utóbbiban 15 százalékkal több járművet értékesítettek. A BMW konszern – a BMW mellett a Mini és a Rolls-Royce márkák – teljes eladásai 4,1 százalékkal 2,46 millió autóra nőttek 2017-ben. Pieter Nota, a BMW értékesítési igazgatója közölte, bízik abban, hogy a BMW eladásai idén is növekedni fognak, miközben a jövedelmezőségre is nagy figyelmet fordítanak.