Hajnali ötkor kezdenek a robotok

Hajnali öt órakor kék fényének felvillanásával megkezdi munkanapját a Seat martorelli  gyárának 125 robotja közül az egyik, mely naponta 2800 fordulót tesz meg.

125 robot és 7000 gyári alkalmazott:
A robotok vonalkód leolvasásával azonosítják a megfelelő alkatrészeket, majd egy érzékelő kinyitja a raktár ajtaját, és a robotok folytatják útjukat. A 125 robot  közül néhány ilyen módon kezdi a napját, rutinszerűen keresztezik egymás útvonalait, és 7000 gyári alkalmazott munkáját segítik teljes összehangoltsággal. Az automatizált robotok motorokat, sebességváltókat, lökhárítókat és ajtók ablaküvegeket szállítják, terhelhetőségük egészen 1500 kilóig terjedhet.

Utazás a Holdra közlekedési lámpákkal és gyalogosokkal:
Az automatikusan vezérelt járművek (automated guided vehicles) minden évben 436 000 kilométert tesznek meg, ami több, mint a Föld és a Hold közötti távolság. Amikor a robotok előre meghatározott útvonalukat futják, 360 fokos körpanorámás “látásuknak” köszönhetően  pontosan tudják, mikor kell megállniuk egy piros lámpánál, vagy amikor egy dolgozó keresztezi az útvonalukat. A robotok “együttműködnek a gyalogosokkal”, és biztonságuk érdekében lézer jelzőfényekkel adnak riasztást.

Navigálás a robot galaxisban:
Az automatikusan vezérelt járművek a martorelli gyárban  40 útvonalon futnak, amelyeket a padlóba épített mágneses nyomvonalakkal alakítottak ki. Mindegyik útvonal 1 és 7 perc közötti időtartamú. Ez idő alatt a robotok az irányító nyomvonalakat követik, és a kanyarokban automatikusan csökkentik sebességüket annak érdekében, hogy nehéz teherrel se veszítsenek stabilitásukból, és képesek legyenek betartani a biztonságos követési távolságot. A jövőben ezek az irányító nyomvonalak átadják majd helyüket egy GPS alapú navigációs rendszernek.

Távirányítás:
Öt alkalmazott a vezérlőteremből irányítja – és amennyiben szükséges, távvezérléssel módosítja – az automatikusan vezérelt járművek útvonal beállításait. A központi szerver információkat gyűjt a robotokra telepített programokból, és pontos helyüket egy számkijelzőn vetítik ki a vezérlő teremben  lévő képernyőkön. A zöld fény a robotok teljes erővel történő működését jelzi, és ez a fény borostyán színűre vált egy akadály miatti megálláskor, vagy az akkumulátorok feltöltésekor. A rendszer érzékeli a lehetséges műszaki problémákat is, és képes azokat azonnal megoldani.

Intelligencia-megosztás az Ipar 4-en belül:
A negyedik ipari forradalom  az alkalmazottaknak lehetővé teszi, hogy a folyamatokat a döntéshozatal optimizálása érdekében külön vezéreljék,  és így a velük együttműködő robotok a legnehezebb fizikai munkákat és a folyamatosan  ismétlődő feladatokat is el tudják végezni. A Seat a digitalizálás  és az automatizálás ipari folyamataiban további olyan lépéseket is előirányoz, mint például a számítógépes programok és eszközök gyártásba és a logisztikába történő integrálása.