A Toyota kitart a benzinmotorok és a hibrid technológia továbbfejlesztése mellett, de eközben folyamatosan kutatja az elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtású járművekben alkalmazható technológiákat.
A japán autógyártó hajtáslánc-termékfejlesztési részlegének főmérnöke, Jamagata Micumasza a Toyota új 2,0 literes benzinmotorjának és hibrid rendszerének tokiói bemutatásán elmondta, hogy az akkumulátorok viszonylag magas ára és a korlátozott hatótáv miatt vontatott ütemben halad az elektromos járművek elterjedése, ezért az elkövetkező években még a hibrid és a plug-in hibrid autók uralják majd az alternatív hajtású járművek piacát. A Toyota ezért a benzinmotorok és a két évtizeddel ezelőtt általa bevezetett hibrid technológia továbbfejlesztésére összpontosít, de nem hanyagolja el az akkumulátoros elektromos autók fejlesztését sem.
A Toyota termékfejlesztési főmérnöke szerint a valamilyen formában benzinmotorral rendelkező járművek 2030-ban még mintegy kilencven százalékát adják majd az újonnan forgalomba helyezett járműveknek. A károsanyag-kibocsátást a benzinmotorokat és hibrid rendszereket alkalmazó üzemanyag-takarékos hajtásláncokkal lehet majd leghatékonyabb módon csökkenteni – mondta, hozzátéve, hogy a Toyota emellett a megoldás mellett kötelezte el magát.
A Toyota, bár le van maradva versenytársai, a Nissan, a General Motors és a BMW mögött a tömeggyártásra érett elektromos autók fejlesztésében, az utóbbi években ezen a téren is nagy lépéseket tett előre és tavaly bejelentette modellkínálatának tíz teljesen elektromos autóval való kibővítését a 2020-as évek első felére.
Az autóipari szakértők többsége viszont gyorsabb ütemre számít az elektromos mobilitás térnyerésében mint a Toyota. Nagyjából az a konszenzus alakult ki szakmai körökben, hogy az akkumulátorok árcsökkenésével párhuzamosan 2025-re már árparitás alakulhat ki a robbanómotoros és az elektromos autók között.