A Continental és az Nvidia bejelentették, hogy partneri együttműködést kötnek a mesterséges intelligencián (AI) alapuló önvezető autók rendszerének létrehozására a számítástechnikai cég platformja alapján. A 3. szintű önvezetés piaci bevezetését 2021-re tervezik.
A partneri együttműködés során mesterséges intelligenciájú számítógépes rendszereket fejlesztenek, amelyek az automata vezetés 2. szintjétől egészen az 5. szintű, teljes önvezető képességéig terjednek, ahol a járműben már nem is található kormány vagy pedál.
„A jövő járműve egy érzékelő, tervező és cselekvő számítógép lesz, ami kerekeken gurul. Az önvezetés összetettsége nem igényel többet, mint egy AI szuper-számítógép teljes számítási ereje” – mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója. „A Nvidiával együtt az önvezetés teljes AI megoldását elhozzuk a felhőből az autóba, miközben az ehhez szükséges teljesítménnyel és rugalmassággal a biztonság, kényelem és személyre szabott vezetés új szintjére léphetünk a jövő autóiban.”
„Most már minden kulcsfontosságú elem a helyén van ahhoz, hogy az AI önvezető autók a fejlesztési szakaszból a sorozatgyártásba léphessenek” – monda el Jensen Huang, az Nvidia alapítója és vezérigazgatója.
A Continental rendszerének agyaként az Nvidia Drive Xavier akár 30 top-ot (trillió művelet másodpercenként) is képes teljesíteni a mély tanulás során, miközben csupán 30 watt energiát fogyaszt. A teljesítménynek erre az eddig sosem látott mértékére van szükség ahhoz, hogy az önvezető autók működése során felmerülő óriási mennyiségű adat feldolgozásra kerülhessen. Ide tartozik a mély neurális hálózatok lefuttatása a környezet érzékelésére és megértésére, a jármű elhelyezése egy HD térképen, a többi tárgy viselkedésének és pozíciójának előrevetítése, valamint a jármű dinamika kiszámítása és a biztonságos útvonal megtalálása.
A Continental és az Nvidia először magas fokon automatizált vezetési funkciókat fejlesztenek ki, mint a 360 fokos érzékelés és az automata sávváltás az autópályán, valamint a közúton való besorolás. Ezen kívül a rendszerbe integrálnak HD térképeket, így a járművek képesek lesznek elhelyezni saját magukat, és térképfrissítéseket is kezelnek majd.
A Continental szakértelme a fejlett vezetői asszisztencia rendszerek terén magába foglal multifunkciós kamerákat, halszem kamerákat a környezet érzékelésére, valamint rövid és hosszú hatótávú radar szenzorokat, nagy felbontású 3D lidar technológiát, illetve központi vezérlő egységet az asszisztált és automata vezetéshez. 2016-ban a Continental vezetői asszisztencia rendszerekhez kapcsolódó értékesítése meghaladta az 1.2 milliárd eurót, a vállalat ezt az értéket 2,5 milliárd euró körül várja 2020-ra.