Az idén is rekordévet tervez a BMW, sorban a kilencediket.
A BMW, Rolls-Royce és Mini márkákat gyártó BMW AG tavaly 4 százalékkal, 2,5 millió autóra növelte eladásait, értékesítési árbevétele öt százalékkal, közel 99 milliárd euróra emelkedett, adó előtti eredménye 10 százalékkal, 10,66 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 8,7 milliárd euró lett, 26 százalékkal magasabb az előző évinél.
A BMW konszern az idén eladásainak és bevételének további kismértékű növekedésére számít. Adó előtti eredményét pedig annak ellenére is legalább szinten tervezi tartani, hogy az elektromos mobilitási és autonóm közlekedési technológiák, valamint az új modellek fejlesztésére a tavalyinál egymilliárd euróval többet, várhatóan hétmilliárd eurót fordít. A bevételarányos kutatás-fejlesztési kiadásokat a BMW az elkövetkező két évben a szokásos 5,0-5,5 százalék helyett 6,5-7,0 százalékra növeli.
Nicolas Peter pénzügyi igazgató elmondta, az eredmény szinten tartása érdekében csökkentik a modellek közötti technológiai eltéréseket és növelik a nagy nyereségtartalmú modellek részarányát a kínálatban.