Az egyes távol-keleti piacokon csökkenő eladások és hátrányos devizahatás miatt a piaci várakozásoknál jóval kisebb mértékben nőtt a francia Renault autógyár értékesítési árbevétele az első negyedévben.
A Renault értékesítési árbevétele 0,2 százalékkal 13,155 milliárd euróra nőtt az első negyedévben a piaci szakértők által jelzett 13,77 milliárd eurós medián helyett. A vártnál alacsonyabb bevétel-növekedés az indiai, kínai és dél-koreai piacokon bekövetkezett forgalomcsökkenésnek és az euró erősödésének tulajdonítható. Az euró árfolyama a tavalyi első negyedévhez képest 11 százalékkal erősödött a dollárral szemben. Az árfolyam-emelkedés az orosz AvtoVAZ forgalmát leszámítva 4,8 százalékkal csökkentette a Renault bevételét. Clotilde Delbos a Renault pénzügyi igazgatója a párizsi eredmény beszámoló sajtókonferencián közölte, hogy számítottak ugyan negatív devizahatásra, “de ilyen erős szembeszélre nem”.
A Renault forgalma erőteljesen nőtt Európában és Oroszországban, de a rendkívül árérzékeny indiai piacon például egyharmadával csökkentek az eladások. Indiában a elpárolgott Kwid mini-SUV modell kezdeti értékesítési sikere, a nagyobb Captur kompakt modell pedig nem talált kedvező fogadtatásra. Kínában 16,8 százalékkal csökkentek a Renault eladásai, mivel konszolidálta a helyi közös vállalati partnerével, a Brilliance autógyárral közösen megvásárolt Jinbei és Huasong haszongépjármű eladásokat, azok viszont nagymértékben visszaestek. A dél-koreai érdekeltség, a Renault Samsung Motors eladásai egynegyedével csökkentek az első negyedévben. A Renault részvénye 3,7 százalékkal gyengült pénteken, 9,7 százalékra csökkentve az év eleje óta felhalmozott árfolyamnyereséget.