A spanyol Seat fontos szerepet tölt be a Volkswagen-csoport sűrített földgáz (CNG) stratégiáján belül. A vállalat műszaki központja, amely több, mint ezer mérnököt alkalmaz, fejleszti majd a sűrített földgáz technológiát a Volkswagen-csoport számára.
A technológia főbb előnyei a rövidebb tankolási idő, a gyorsaság és tisztaság, illetve az, hogy az ára hasonló a benzin és dízel üzemű gépkocsik áraihoz. Éppen ezen oknál fogva a sűrített földgázas megoldás nem csupán egy átmeneti technológia, hanem egy valós, hosszú távú alternatíva – vélik a márkánál. A gázos gépkocsik kettős előnye az, hogy környezetbarát megoldást kínálnak, és gazdaságosak, mivel a Földön több évszázadra elegendő földgáz készletek vannak.
A Seat a sűrített földgáz hajtás melletti elkötelezettségét a Mii, a Leon TGI és az Ibiza gázos változata bizonyítja, 2018 végére a Seat az Aronát is alkalmassá teszi a földgáz hajtásra, és ezzel az Arona lesz a világon az első sűrített földgáz hajtású szabadidő autója.