A vállalati kultúra etikusabbá tételét hangsúlyozta Herbert Diess, a Volkswagen konszern új vezérigazgatója, aki ezzel az elődje, Matthias Müller által tett ígéret következetes véghezvitele mellett tett hitet a részvényesek előtt a berlini közgyűlésen.
Tartós üzleti sikert csak egészséges vállalati kultúrával lehet elérni – mondta. “A Volkswagennek egyenesnek, nyíltnak és igaznak, egyszóval tisztességesnek kell lennie” – fogalmazott. A vezetőség ennek érdekében lépteti életbe a működési hiányosságok belső feltárását szolgáló Together4Integrity programot – közölte. A vezérigazgató a döntéshozatali folyamat felgyorsítása, a reakcióidő csökkentése, valamint a feladatkörök közötti átfedések felszámolása érdekében új strukturális alapokra helyezné a konszern működését. Herbert Diess a közgyűlésen elmondta, hogy a konszern működését különböző márkacsoportok köré szervezik át.
Az első márkacsoport a volumen. Ezt a nagy tömegben gyártott márkák, a VW, a Skoda és a Seat, illetve ezek könnyű haszongépjármű modelljei alkotnák, valamint a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozó érdekeltség, a Moia. A második márkacsoport, a prémium, az Audi, a Porsche Holding Salzburg, a Lamborghini és a Ducati bevonásával áll fel, a harmadik, a szuper-prémium márkacsoportot pedig a Porsche, a Bentley és a Bugatti alkotja majd. A negyedik csoport a nehéz haszongépjárműveké lesz. A Volkswagen Truck & Bus irányítását emellett a lehető legnagyobb mértékben le is kívánják választani a konszernről és belátható időn belül a részleg részvényét be kívánják vezetni a tőzsdére. Az ötödik szervezeti csoport a beszerzés és alkatrészgyártás, a hatodik pedig a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Volkswagen Financial Services lesz.
Herbert Diess mindemellett elképzelhetőnek tartja a konszern fő profiljához szorosan nem tartozó és “kétes perspektívával rendelkező” tevékenységek, mint például a Ducati motorkerékpár-gyártó, vagy a Renk sebességváltó-gyártó kiszervezését.