Áprilisban gyorsult az autóeladások növekedési üteme Kínában, a világ legnagyobb nemzeti autópiacán az autóipari szakmai képviseleti szervezet jelentése szerint.
A CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) kimutatása szerint áprilisban 1,9 millió személygépkocsit adtak el Kínában, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a növekedés üteme pedig gyorsult a márciusi 3,5 százalékos éves emelkedéshez képest. A Kínában New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromostól a különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású személygépkocsikból 82 ezret értékesítettek áprilisban Kínában, több mint dupláját az egy évvel korábbinak.
A kínai gazdaságpolitika az ország egyik technológiai húzóágazataként kezeli az elektromos mobilitás fejlesztését. A külföldi tulajdonú autóipari közös vállalatokra vonatkozó korlátozások lazítása is előnyben részesíti az elektromos járműtechnológiai fejlesztéséket és a gyártást. Miközben járműipari beruházásokat helyi partnerrel létesített együttműködés keretében lehet csak létrehozni egészen 2022-ig, elektromos járművek gyártására már az idei évtől kezdődően kínai partner nélkül is.
A nagy külföldi autógyárak, a General Motors, a Nissan és a Volkswagen is több tucat elektromos és hibrid járművet mutattak be a Pekingi Autószalonon az elmúlt hónapban.
Áprilisban a haszongépjárműveket is beleértve 2,3 millió járművet értékesítettek Kínában, 11,5 százalékkal többet mint tavaly áprilisban. A CAAM az idei évre a teljes járműpiaci forgalom 3-4 százalékos növekedését jelzi előre.
Ha már nálam is megjelenik az E autó akkor azt mondom ez igen